Rinkdamiesi tarp dyzelinio ir benzininio variklio, skirto važinėti mieste, dauguma pirkėjų atsižvelgia į tokius veiksnius kaip efektyvumas, sukimo momentas, techninė priežiūra ir poveikis aplinkai. Nors šiuolaikiniai benzininiai varikliai nuėjo ilgą kelią, dyzeliniai varikliai vis dar turi įtikinamų privalumų, ypač tiems, kurie ieško didelio sukimo momento ir ilgalaikio degalų taupymo.
Sukimo momentas: Dyzelinių variklių pranašumas
Dyzeliniai varikliai, palyginti su benzininiais varikliais, paprastai užtikrina gerokai didesnį sukimo momentą esant mažesniems sūkių dažniams. Dėl to jie geriau reaguoja miesto eisme ir geriau tinka vilkti ar vežti sunkesnius krovinius. Skirtingai nei benzininiuose varikliuose, dyzeliniuose varikliuose nenaudojama droselinė sklendė, todėl geriau užpildomi cilindrai ir efektyviau maišomas oras su degalais, ypač važiuojant nedideliu greičiu.
Degalų naudojimo efektyvumas ir ekonomiškumas
Dėl didesnio suspaudimo santykio ir liesesnio degalų mišinio dyzeliniai varikliai taupiau naudoja degalus. Dėl to sunaudojama mažiau degalų, ypač važiuojant ilgesniais atstumais arba naudojant komerciniuose automobiliuose. Nors benzininiai varikliai su tiesioginiu įpurškimu ir turbokompresoriumi sumažino atsilikimą, dyzeliniai varikliai vis dar lenkia juos pagal bendrą efektyvumą esant pastoviai apkrovai.
Modernūs dyzeliniai varikliai ir turbininiai benzininiai
Šių dienų benzininiai varikliai su turbokompresoriumi gali pasižymėti plačiu sukimo momento diapazonu, kartais prilygstančiu dyzelinių variklių charakteristikoms. Tačiau dyzeliniai varikliai vis dar geriau išlaiko sukimo momentą esant mažiems sūkių dažniams. Benzininiai turbokompresoriai yra linkę ilgiau išlikti aktyvūs esant mažesniems variklio sūkių dažniams, o dyzeliniams varikliams reikia didesnio oro kiekio, todėl turbokompresoriai vėluoja žemame sūkių dažnyje.
Ekologiniai ir reguliavimo iššūkiai
Moderniuose dyzeliniuose varikliuose naudojamos pažangios išmetamųjų teršalų sistemos (pvz., AdBlue, DPF ir SCR), kad būtų laikomasi griežtų „Euro 6d“ standartų. Vis dėlto dėl praeityje kilusių skandalų ir didelio NOx išmetimo jie dažnai vertinami neigiamai. Daugelis gamintojų į tai reagavo elektroniniu būdu apribodami darbą, kai degalai užgęsta iki galo, kad sumažintų suodžių išsiskyrimą, ypač mieste.
Praktiniai aspektai Lietuvos vairuotojams
- Šaltas oras: Dyzeliniai varikliai šiandien patikimai įsijungia net ir žiemą, tačiau benzininiai varikliai vis dar sklandžiau veikia esant minusinei temperatūrai.
- Hibridų dominavimas: Dauguma hibridinių automobilių naudoja benzininius variklius dėl sklandesnio veikimo ir geresnės sinergijos su elektros varikliais.
- Vairavimas mieste: Trumpos kelionės gali užkimšti dyzelinių variklių filtrus (DPF), todėl dažniems trumpiems važiavimams geriau tinka benzininiai varikliai.
Dyzeliniai varikliai ir toliau išlieka protingas pasirinkimas tiems, kurie pirmenybę teikia degalų ekonomijai, sukimo momentui ir tolimų kelionių našumui. Tačiau benzininiai ir hibridiniai varikliai sparčiai vejasi kitus. Geriausias pasirinkimas priklauso nuo to, kaip ir kur važinėjate, todėl prieš priimdami sprendimą atidžiai apsvarstykite savo kasdienybę.
Ar pirmenybę teikiate dyzelinui, ar benzinui savo automobilyje? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!