„Mercedes-Benz G-Class W463“ yra daugiau nei prabangus visureigis – tai statuso, ilgaamžiškumo ir inžinerinio meistriškumo simbolis. 1990 m. pristatytas kaip reikšmingas originalios „G-Wagen“ platformos atnaujinimas, modelis W463 buvo pritaikytas, kad atitiktų besikeičiančius saugos ir išmetamųjų teršalų standartus. Štai kas šį modelį daro legendiniu ir ką Lietuvos vairuotojai turėtų žinoti prieš investuodami į jį.
Faceliftas, žymintis naują epochą
1990 m. pristatytas W463 modelis buvo sukurtas ankstesnių W460/W461 serijų pagrindu, tačiau buvo gerokai patobulintas: įdiegta stabdžių antiblokavimo sistema, nuolatinė keturių varančiųjų ratų pavara, elektroninė traukos kontrolė ir patobulintas interjeras. Nors techniškai tai buvo tęsinys, tačiau tai buvo radikalus posūkis į prabangių visureigių segmentą ir tapo visų vėlesnių civilinių G klasės modelių pagrindu.
Patobulintos saugos funkcijos, kad atitiktų ES reikalavimus
Odinio interjero ir medžio apdailos galimybės
Platus variklių asortimentas: 6, V8 ir V12 varikliai
Mercedes-Benz G W463 „Wikipedia” Nuotrauka
Kodėl buvo atsisakyta originaliojo W463
Nors W463 modelis buvo gaminamas beveik tris dešimtmečius, 2018 m. jis buvo galutinai išregistruotas dėl pasikeitusių techninių ir teisinių reikalavimų Europos Sąjungoje. Nors originali platforma buvo ikoniška savo dizainu, ji nebegalėjo atitikti šiuolaikinių reguliavimo standartų.
Saugos apribojimai: Standžiojo kopėčių rėmo važiuoklė ir kietoji priekinė ašis neatitiko atnaujintų ES nustatytų avarijų saugos ir pėsčiųjų apsaugos reikalavimų.
Išmetamųjų teršalų problemos: Senesni dyzeliniai ir benzininiai varikliai, naudojami W463 modeliuose, sunkiai atitiko „Euro 6d“ ir vėlesnius išmetamųjų teršalų reikalavimus, todėl automobilis buvo mažiau perspektyvus Europos rinkoje.
Technologiniai apribojimai: Pirminė architektūra paliko ribotą erdvę modernioms pagalbos vairuotojui sistemoms, informacijos ir pramogų technologijoms ar pažangiai elektronikai, kuri dabar yra aukščiausios klasės visureigių standartas.
Reaguodama į tai, 2018 m. „Mercedes-Benz“ pristatė visiškai naują G klasę, kuri išsaugojo W463 modelio išvaizdą, tačiau buvo iš pagrindų pertvarkyta. Viduje šis naujasis modelis, pavadintas W463.2, pasižymėjo nepriklausoma priekine pakaba, standesniu rėmu ir visiškai atitiko ES reglamentus – taip buvo užtikrinta, kad G-Wagen galėtų būti gaminamas ir ateityje, nesumažinant saugumo ir efektyvumo.
Mercedes-Benz G klasės Edition STRONGER THAN THE 1980s / Mercedes Nuotrauka
Sąnaudos ir patikimumas
Prieš įsigydami naudotą W463, Lietuvos vairuotojai turėtų atsižvelgti į dideles sąnaudas. Nors šis modelis yra mechaniškai patvarus, jam reikalinga dažna techninė priežiūra. Mieste degalų sąnaudos paprastai viršija 15 l/100 km, o originalios dalys gali būti brangios.
„W463 yra laikui nepavaldi mašina – jos dizainas iš karto atpažįstamas, o jos inžinerijos pagrindas – karinis patvarumas“, – sako Vilniuje dirbantis automobilių žurnalistas Tomas Kavaliauskas. „Tačiau potencialūs pirkėjai turėtų atidžiai planuoti biudžetą – prabanga nėra pigi.“
Mercedes-Benz G W463 „Wikipedia” Nuotrauka
Modelio variantai ir kolekcionavimas
Yra daug W463 variantų, pradedant utilitariniu G300 ir baigiant aukščiausios klasės AMG modeliais, tokiais kaip G63 ir G65. Ribotos serijos ir nestandartiniai paketai taip pat didina modelio vertę naudotų automobilių rinkoje Lietuvoje.
G500 ir G55 AMG: populiarūs Lietuvos naudotų automobilių skelbimuose
G63 AMG: aukštos kokybės, daug priežiūros reikalaujantis automobilis
Profesionalūs modeliai su minimaliomis prabangos savybėmis, skirti bekelei
Mercedes-Benz G W463 „Wikipedia” Nuotrauka
Alternatyvos, kurias verta apsvarstyti
Nors W463 yra legendinis, jis nėra vienintelis galingas visureigis. Lietuvos pirkėjai, ieškantys panašaus funkcionalumo, taip pat gali apsvarstyti:
„Toyota Land Cruiser 100“ arba ‚200‘: prieinamesnė priežiūra
Land Rover Defender (klasikinis): Atkaklus, nors ir mažiau rafinuotas
Jeep Wrangler: Puikus visureigis, bet ne toks prabangus
„Wikimedia Commons“ nuotrauka„Pexels“ Benji Scott Nuotrauka
Išvada
„Mercedes-Benz W463“ yra prabangių visureigių etalonas. Lietuvos vairuotojams, ieškantiems prestižo, istorijos, patikimumo ir galintiems sau leisti jo priežiūrą, jis išlieka vienu iš ikoniškiausių kada nors sukurtų visureigių. Tačiau svarbu atskirti klasikinį W463 nuo visiškai atnaujinto 2018+ modelio, nors jie turi tą patį važiuoklės kodą.
Ar turėjote arba vairavote „Mercedes W463”? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.