• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Naudoti dyzeliniai ar benzininiai varikliai: kurie ilgaamžiškesni?

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.04.13, 22:47
Apžvalgos
A A
0
bmw-m57-dyzelinis-variklis-audi-tfsi-benzininis-variklis

BMW dyzelinis variklis ir „Audi“ benzininis variklis

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vertindami dyzelinių ir benzininių variklių privalumus, atsižvelkite į jų konstrukciją ir degimo procesus. Dyzeliniai varikliai, sukurti atsižvelgiant į jų tvirtumą, dažnai yra ilgaamžiškesni už benzininius variklius dėl didesnio suspaudimo laipsnio, kuris padidina jų efektyvumą ir ilgaamžiškumą. Pastebėsite, kad nors benzininiai varikliai paprastai būna lengvesni ir pigesni, jie gali ne taip gerai atlaikyti laiko išbandymą, ypač esant intensyviam naudojimui. Taigi, jei ilgaamžiškumas yra jūsų prioritetas, jums gali būti įdomu, kiek daugiau kilometrų galima nuvažiuoti su dyzeliniu varikliu, palyginti su benzininiu.

Variklio konstrukcijos ir patvarumo veiksniai

Lyginant dyzelinių ir benzininių variklių konstrukciją ir ilgaamžiškumą, labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad dyzeliniai varikliai paprastai yra tvirtesnės konstrukcijos. Dyzeliniai varikliai pasižymi sustiprintais cilindrų blokais, tvirtesniais švaistikliais ir stūmokliais, kurie prisideda prie bendro jų ilgaamžiškumo ir atsparumo. Tvirta konstrukcija yra vienas iš pagrindinių dyzelinių variklių privalumų, nes jie gali atlaikyti didesnį suspaudimo laipsnį, reikalingą dyzelino degimui. Be to, dyzeliniai varikliai suprojektuoti taip, kad galėtų efektyviai veikti ilgesnį eksploatavimo laikotarpį, kuris, tinkamai prižiūrint, dažnai viršija 400 000 kilometrų.

volkswagen tdi v6 dyzelinis variklis
V6 TDI sensta ne tik oriai, bet ir klasiškai

Kita vertus, benzininių variklių trūkumai dažnai apima mažiau patvarius komponentus, kurie gali greičiau susidėvėti veikiant apkrovai. Benzininiai varikliai paprastai veikia su lengvesnėmis konstrukcinėmis specifikacijomis, todėl gali nukentėti jų ilgaamžiškumas, palyginti su dyzeliniais varikliais. Norint priimti pagrįstus sprendimus dėl variklių tipų, ypač jei pirmenybę teikiate patvarumui ir ilgalaikiam veikimui, būtina suprasti šiuos skirtumus.

mercedes benz amg 4 cilindru variklis
C 63 ir GLC 63 modeliuose montuojamas 2.0 4 cilindrų benzininis variklis yra galingiausias pasaulyje tokio skaičiaus cilindrų serijinis variklis. Jis išvysto 476 AG.

Degalų savybės ir variklio ilgaamžiškumas

Supratus dyzelinių ir benzininių variklių konstrukcijos skirtumus, galima ištirti, kaip degalų savybės veikia variklio ilgaamžiškumą. Dyzelinių degalų didesnis cetaninis skaičius rodo efektyvesnį ir stabilesnį degimo procesą, todėl ilgainiui variklis mažiau dėvisi. Vien ši savybė gali gerokai pailginti dyzelinio variklio tarnavimo laiką, nes sumažina staigų nusidėvėjimą, susijusį su mažiau stabiliais degimo ciklais, būdingais benzininiams varikliams. Be to, tankesnis dyzelino energijos kiekis pagerina variklio veikimą, o tai dar labiau padidina ilgaamžiškumą, nes tai pačiai galiai pasiekti reikia mažiau degalų. Priešingai, dėl mažesnio benzino oktaninio skaičiaus gali dažniau ir intensyviau pasireikšti stuksenimas, todėl gali pagreitėti variklio pažeidimai ir sutrumpėti jo ilgaamžiškumas. Dėl ne tokio stabilaus benzino degimo taip pat kyla aukštesnė darbinė temperatūra, todėl gali padidėti svarbiausių variklio komponentų nusidėvėjimas, o tai galiausiai turi įtakos bendram variklio veikimui ir ilgaamžiškumui. Be to, nuosekliai naudojant aukštos kokybės degalus galima užkirsti kelią nuosėdų kaupimuisi variklyje, taip išlaikant efektyvumą ir dar labiau pailginant variklio tarnavimo laiką.

Skaitykite  Kiek kainuoja automobilio išlaikymas per metus Lietuvoje?

Energijos vartojimo efektyvumo lyginamoji analizė

Palyginus dyzelinių ir benzininių variklių energijos vartojimo efektyvumą, akivaizdu, kad dyzelinas išsiskiria didesniu energijos tankiu ir geresniu degimo efektyvumu. Dyzeliniuose degaluose yra ilgesnės angliavandenilių grandinės, paprastai 12-20 anglies atomų, palyginti su 7-11 anglies atomų benzine. Dėl to dyzeliniai varikliai pasižymi didesniu energijos tankiu, t. y. vienam degalų vienetui tenka daugiau energijos.

mercedes dyzelinis variklis

Be to, dyzelinių variklių suspaudimo laipsnis yra didesnis, paprastai nuo 14:1 iki 25:1, o benzininių variklių – nuo 8:1 iki 12:1. Dėl didesnio suspaudimo laipsnio padidėja degimo stabilumas, todėl dyzeliniai varikliai efektyviau cheminę energiją paverčia mechanine. Pastebėsite, kad dyzeliniai varikliai užtikrina didelį sukimo momentą esant mažesniems sūkių dažniams, todėl gerokai sumažėja degalų sąnaudos. Praktiškai dyzeliniai varikliai, palyginti su benzininiais varikliais, ilgų kelionių metu sunaudoja apie 20 % mažiau degalų, daugiausia dėl šių veiksnių. Dėl tokio degimo stabilumo ir degalų naudojimo efektyvumo dyzelinas tampa išskirtiniu pasirinkimu energiją taupantiems vartotojams.

Be to, dėl tvirtos konstrukcijos dyzeliniai varikliai paprastai tarnauja ilgiau nei benzininiai varikliai, o tai svarbus aspektas tiems, kurie nori turėti ilgalaikę transporto priemonę (ilgesnis tarnavimo laikas).

Dyzelinių ir benzininių variklių techninės priežiūros reikalavimai

Nors dyzeliniai varikliai pasižymi didesniu energijos vartojimo efektyvumu, jie taip pat turi specifinių techninės priežiūros poreikių, kurie labai skiriasi nuo benzininių variklių. Pavyzdžiui, pastebėsite, kad dyzeliniams varikliams alyvą reikia keisti ne dažniau kaip kas 20 000 kilometrų, t. y. rečiau nei benzininiams varikliams. Tačiau dyzelinių variklių išmetamųjų dujų skysčio (DEF) įpylimas kas 3-6 tūkst. kilometrų papildo techninę priežiūrą. Be to, dyzelino kietųjų dalelių filtrą (DPF) reikia prižiūrėti kas 160 000 kilometrų. Kita vertus, benzininiuose varikliuose alyva paprastai keičiama dažniau. Juose taip pat reikia reguliariai keisti uždegimo žvakes, o tai yra paprastesnė užduotis, palyginti su svarbiausių dyzelinių variklių komponentų, tokių kaip DEF bakas, selektyvaus katalitinio redukavimo (SCR) išmetamųjų teršalų sistema ir DPF filtras, priežiūra. Pažymėtina, kad dyzelinių degalų filtrai taip pat reikalauja griežtesnės priežiūros dėl smulkesnių kietųjų dalelių filtravimo reikalavimų, užtikrinant švaresnį išmetamųjų teršalų kiekį, kuris atitinka griežtesnius aplinkosaugos reikalavimus. Taigi, nors techninės priežiūros išlaidos ir aptarnavimo intervalai skiriasi, dyzeliniams varikliams, palyginti su benzininiais varikliais, dažnai tenka atlikti išsamesnes ir svarbesnes techninės priežiūros užduotis.

Skaitykite  Šie SUV modeliai dažniausiai genda: ką sako draudikai?
variklio alyva
Freepik nuotrauka

Ilgaamžiškumas realiame pasaulyje: Atvejų tyrimai ir naudotojų patirtis

Be techninės priežiūros, tikrasis transporto priemonės vertės rodiklis dažnai yra jos ilgaamžiškumas. Įsigilinus į naudotojų atsiliepimus ir ilgaamžiškumo rodiklius, akivaizdu, kad dyzeliniai varikliai savo ilgaamžiškumu dažnai lenkia benzininius variklius. Dėl tvirtos konstrukcijos dyzeliniai varikliai turi didesnį suspaudimo santykį – 20:1, palyginti su 10:1 benzininiais varikliais, todėl tokie svarbūs komponentai, kaip blokai ir alkūniniai velenai, yra gerokai tvirtesni ir ilgiau naudojami. Šis techninis pranašumas lemia realų ilgaamžiškumą – pranešama, kad daugelis dyzelinių transporto priemonių nuvažiuoja 500 000 km arba daugiau. Dyzeliniai varikliai taip pat efektyviau naudoja energiją, nes juose iki 40 % šiluminės energijos paverčiama mechanine energija, palyginti su benzininiais varikliais, o tai padidina jų eksploatacinį efektyvumą ir prisideda prie ilgesnio variklio tarnavimo laiko. Analizuodami šiuos pavyzdžius pastebėsite, kad dyzelinių variklių darbas mažomis apsukomis ir degalų savybės ne tik mažina nusidėvėjimą, bet ir didina bendrą variklio ilgaamžiškumą. Šios duomenimis pagrįstos įžvalgos yra įtikinamas argumentas, pagrindžiantis ilgalaikę ekonominę ir eksploatacinę naudą, kai ilgaamžiškumu besirūpinantys naudotojai renkasi dyzeliną, o ne benziną.

Rinkdamiesi tarp dyzelinio ir benzininio variklio, atsižvelkite į tai, kad dyzelinis variklis yra maratono bėgikas, skirtas ištvermei ir ilgoms kelionėms. Dyzeliniai varikliai, pasižymintys tvirta architektūra ir efektyviu degalų naudojimu, savo ilgaamžiškumu dažnai lenkia benzininius variklius, ypač jei jie kruopščiai prižiūrimi. Duomenys ir naudotojų patirtis rodo, kad dyzeliniai varikliai dažniau įveikia 400 000 kilometrų ribą. Kai svarbiausia – ilgaamžiškumas, dyzelinis variklis pasirodo esąs patikimesnis darbinis arklys variklių mūšio lauke.

Žymos: benzininis variklisdyzelinis variklis
Dalintis130DalintisSiųstiDalintis23
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz