Kinijos elektromobilių rinka sparčiai bręsta, o net ir prabangūs Vokietijos automobilių ženklai, tokie kaip „Porsche“, susiduria su dideliais iššūkiais. Kas slypi už šių pokyčių ir ką tai reiškia Europos gamintojams?
„Porsche“ problemos Kinijos rinkoje
Kaip skelbia naujausia „Reuters“ ataskaita, 2025 m. pirmąjį ketvirtį „Porsche“ pristatymų skaičius Kinijoje sumažėjo net 24 %. Tai nėra pavienis atvejis – panašius nuosmukius patiria ir kiti užsienio gamintojai, tokie kaip „Volkswagen“ ar „General Motors“.
„Porsche“, garsėjanti savo sportiniu įvaizdžiu ir kokybe, vis sunkiau išlaiko prestižo aurą sparčiai augančioje ir konkurencingoje Kinijos elektromobilių rinkoje.
Kodėl kinų pirkėjai nusisuka nuo Vakarų markių?
- Vietinių gamintojų, tokių kaip BYD ar Nio, konkurencija – siūlomi modernūs sprendimai mažesnėmis kainomis
- Kinijos vyriausybės politika – remiama vidaus gamyba ir inovacijos
- Vartotojų nuostatų pokytis – svarbesnė technologija ir tvarumas nei brangus prekinis ženklas
Kinijos pirkėjai tampa labiau racionalūs – juos traukia vietiniai gamintojai, siūlantys pažangius sprendimus, pritaikytus jų poreikiams.
Kaip vietiniai prekių ženklai laimi konkurenciją?
Tokie gamintojai kaip BYD pasitelkia vietinius privalumus – logistiką, vartotojų pažinimą, greitą inovacijų diegimą. Jų automobiliai aprūpinti pažangia programine įranga, dirbtiniu intelektu, o finansavimo sąlygos – itin patrauklios.
„Vietiniai gamintojai juda greitai. Jie puikiai žino, ko nori Kinijos vartotojas“, – teigia „Reuters“ cituojamas automobilių rinkos analitikas iš Šanchajaus.
Ką tai reiškia Europos automobilių gamintojams?
Lietuvos ir kitų Europos šalių gamintojams tai – rimtas signalas. Ilgai galvota, kad prestižinis vardas – viskas, ko reikia. Tačiau technologijų amžiuje tai nebeužtenka.
Net jei „Porsche“ pozicijos Europoje lieka tvirtos, Kinijos rinkos pamokos rodo, kad reikalingas lankstumas ir inovacijos, o ne vien inžinerinis paveldas.
Ar ši tendencija pasieks ir Europą?
Nors šiandien tai labiausiai matoma Kinijoje, tendencijos gali išplisti. Europoje taip pat daugėja elektromobilių, svarbus tampa programinės įrangos vaidmuo. Tradiciniai gamintojai turės prisitaikyti.
Ši taisyklė galioja Kinijoje. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis, tačiau Azijoje stebimos vartotojų elgsenos permainos gali pasiekti ir mus.
Kvietimas skaitytojui
Ar ir jūsų aplinkoje pastebite vis daugiau kiniškų elektromobilių? Rinktumėtės juos vietoj įprasto „premium“? Parašykite komentaruose!