Penktosios kartos „Toyota RAV4“, siūlomas nuo 2018 m., siūlo platų jėgos agregatų pasirinkimą, daugiausia hibridinių. Bet ar hibridai yra geriausias pasirinkimas, palyginti su įprastais benzininiais varikliais? Pateikiame išsamią visų galimų variklių parinkčių analizę, kuri padės jums nuspręsti, kurį naudotą „RAV4 V“ pirkti protingiausia.
Benzininiai varikliai – paprastumas ir patvarumas
Europos rinka sulaukė 2,0 litrų atmosferinio variklio, išvystančio 175 AG, kuris buvo derinamas tik su 6 pavarų mechanine pavarų dėže ir pasirenkama visų varančiųjų ratų sistema. Šis variklis naudoja pažangią „Toyota“ D-4S įpurškimo sistemą ir yra žinomas dėl savo patikimumo bei realių degalų sąnaudų – 7,5–8 l/100 km. Žinomos problemos apima retkarčiais pasitaikančias EGR vožtuvo ar aušintuvo problemas ir, nuvažiavus 150 000 km, galimas alyvos sunaudojimą.
JAV rinkoje buvo siūlomas kitoks 2,5 litro 205 AG benzininis variklis, tik su 8 pavarų automatine pavarų dėže. Tačiau šis variantas Europoje retas ir jį sunkiau prižiūrėti vietoje.
Pagrindinės specifikacijos (benzininiai modeliai)
- 2,0 l (priekinių ratų/visų ratų): 175 AG, 208 Nm, 0–100 km/val. įsibėgėja per ~9,8 s, vid. 7,5 l/100 km
- 2,5 l (importas iš JAV): 205 AG, 249 Nm, vid. 7,8–8,4 l/100 km
Pilnai hibridinė ir įkraunama hibridinė versija – efektyvi ir tyli
Pilnai hibridinėje (FHEV) versijoje naudojamas 2,5 litro variklis su elektros varikliu (120 AG), kurių bendra galia siekia 218 AG (priekinių ratų pavara) arba 222 AG (visų ratų pavara). Ji derinama su e-CVT transmisija ir 1,6 kWh baterija, todėl realiomis važiavimo sąlygomis jos sunaudoja 6–7 l/100 km, o miesto eisme – mažiau nei 6 l/100 km.
Įkraunama hibridinė (PHEV) versija turi didesnę 18,1 kWh bateriją ir du elektros variklius (182 + 54 AG), todėl bendra galia siekia 306 AG. Vien tik EV režimu jis gali nuvažiuoti iki 75 km ir pasiekti 0–100 km/h vos per 6 sekundes.
Pagrindinės specifikacijos (hibridiniai modeliai)
- 2.5 hibridas (priekinių ratų pavara): 218 AG, 0–100 km/h per 8,4 s, vid. 6,0 l/100 km
- 2.5 hibridas (visų ratų pavara): 222 AG, 0–100 km/h per 8,1 s, vid. 6,5–7,0 l/100 km
- 2.5 įkraunamas hibridas: 306 AG, 0–100 km/h per 6,0 s, vid. 1,2 l/100 km*
*Įkraunamų hibridų degalų sąnaudos labai priklauso nuo reguliaraus įkrovimo.
Dažnos problemos ir patikimumo patarimai
Hibridiniai RAV4 modeliai paprastai yra itin patikimi. Tačiau senesniuose arba retai važinėjamuose modeliuose gali kilti inverterio problemų ir sugesti akumuliatorius. Įkraunamose versijose kartais gali būti įkrovimo prievadų defektų. Benzininiai varikliai yra paprastesni, tačiau gali pastebėti susidėvėjimą nuvažiavus apie 150 000 km. Kaip visada, patikrinkite techninės priežiūros istoriją ir venkite ilgo transporto priemonės nenaudojimo, ypač važiuojant hibridiniais automobiliais.
Kurį RAV4 V variklį turėtumėte pasirinkti?
Jei ieškote praktiško, ekonomiško visureigio miesto važiavimui, geriausias pasirinkimas yra visiškai hibridinis 2,5 (FHEV) – prieinamas, patikimas ir patikrintas. Didesniems atstumams arba retkarčiais naudojimui 2,0 l benzininis variantas su mechanine pavarų dėže yra puikus pasirinkimas. Įkraunami hibridai puikiai tinka tiems, kurie turi prieigą prie namų įkrovimo, tačiau naudotų automobilių rinkoje jie išlieka brangūs.
Eksperto nuomonė
„RAV4 Hybrid išlieka vienu subalansuočiausių visureigių rinkoje – jame derinama erdvė, degalų ekonomija ir gerai žinomas „Toyota“ patikimumas“, sako Michal Bakula, automobilių ekspertas iš „AutoCentrum“.
Penktosios kartos „Toyota RAV4“ siūlo kažką kiekvienam – nesvarbu, ar jums labiau patinka benzino paprastumas, hibrido ekonomiškumas, ar įkraunamo automobilio galia. Prieš priimdami sprendimą, įvertinkite savo vairavimo poreikius, įkrovimo galimybes ir biudžetą.
Kurį „RAV4 V“ variklį pasirinktumėte – hibridinį ar benzininį? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!