2025 m. automobilių kainos Lietuvoje pasiekė rekordines aukštumas. Dėl infliacijos, ribotos pasiūlos, padidėjusių logistikos išlaidų ir besikeičiančių pirkėjų įpročių vidutinė tiek naudotų, tiek naujų automobilių kaina dabar yra gerokai didesnė nei vos prieš kelerius metus. Šiame straipsnyje apžvelgiama pagrindinė statistika ir rinkos įžvalgos Lietuvos automobilių pirkėjams.
Vidutinės kainos 2025 m.: naudotos ir naujos
Vidutinė naudoto automobilio kaina Lietuvoje siekia apie 13 500 eurų, o vidutinė suma, kurią lietuviai išleidžia automobiliui, yra artimesnė 9 000 eurų. Naujų transporto priemonių vidutinė kaina pakilo iki maždaug 37 000 eurų. Šie skaičiai atspindi ne tik rinkos infliaciją, bet ir besikeičiančius vartotojų prioritetus bei transporto priemonių savybes.
- Naudoto automobilio vidutinė kaina: 13 500 €
- Naujo automobilio vidutinė kaina: 37 000 €
- Importuoto automobilio vidutinė kaina: 19 500 €
Kainų intervalai pagal transporto priemonės tipą
Automobilių kainos labai skiriasi priklausomai nuo kategorijos, degalų tipo ir amžiaus:
Naudoti automobiliai
- Ekonominė klasė (8–12 metų): 3 500–7 500 €
- Vidutinio dydžio dyzeliniai universalai (5–8 metų): 7 500–13 000 €
- Premium klasės / visureigis (3–6 metų): 13 000–25 000 €
- Naudoti elektromobiliai (pvz., „Nissan Leaf“): 8 000–15 000 €
- Hibridiniai automobiliai (pvz., „Toyota Prius“): 10 000–18 000 €
Nauji automobiliai
- Ekonominė klasė (pvz., „Dacia Sandero“): 15 000–22 000 €
- Vidutinio dydžio automobiliai (pvz., „Corolla“, „Octavia“): 25 000–35 000 €
- Visureigiai / krosoveriai (pvz., „Sportage“): 30 000–45 000 €
- „Premium“ („Audi“, BMW, „Mercedes“): nuo 50 000 €
- Nauji elektromobiliai (pvz., „VW ID.3“): 30 000–45 000 €
Rinkos tendencijos 2023–2025 m.
Automobilių kainos Lietuvoje per pastaruosius dvejus metus išaugo maždaug 12–15 %. Šį augimą daugiausia lemia:
- Naujų automobilių trūkumas dėl tiekimo grandinės problemų
- Padidėjusios medžiagų ir komponentų kainos
- Didesnis vartotojų dėmesys naudotoms transporto priemonėms
- Didėjančios degalų ir draudimo išlaidos
Dauguma naujų automobilių dabar perkami lizingu, nes bankų finansavimas išlieka populiarus.
Importas ir regioniniai skirtumai
Į Lietuvą kasmet importuojama daugiau nei 150 000 naudotų automobilių, daugiausia iš Vokietijos, Nyderlandų, Belgijos ir Italijos. 7–12 metų amžiaus dyzeliniai automobiliai vis dar yra pagrindinis Lietuvos pirkėjų pasirinkimas dėl kainos ir efektyvumo.
Automobilių kainos tokiuose miestuose kaip Vilnius ir Kaunas paprastai yra 5–10 % didesnės. Mažesniuose miesteliuose ir pasienio regionuose, tokiuose kaip Marijampolė, kainos gali būti mažesnės, ypač iš privačių pardavėjų.
Eksploatacinės išlaidos
Automobilio turėjimas apima daugiau nei vien pirkimo kainą. Vidutiniškai:
- Kuro išlaidos: 90–180 €/mėn.
- Draudimas (TPVCA + KASKO): 200–800 €/metus
- Priežiūra: 300–700 €/metus
- Kitos išlaidos (padangos, alyva ir kt.): ~300 €/metus
Automobilio vertės sumažėjimas
Nauji automobiliai per 3 metus praranda apie 30–40 % savo vertės. Tokie japoniški prekių ženklai kaip „Toyota“ ir „Honda“ paprastai išlaiko vertę geriau nei europietiški. Štai kodėl naudoti elektromobiliai ir hibridai populiarėja.
Praktiniai patarimai automobilių pirkėjams 2025 m.
- Neišleiskite visų santaupų – pasilikite lėšų techninei priežiūrai.
- Visada patikrinkite transporto priemonės istoriją per „Regitra“, „CarVertical“ arba „AutoDNA“.
- Prieš pirkdami, ypač iš privačių pardavėjų, atlikite techninę apžiūrą.
- Palyginkite finansavimo galimybes – lizingas gali būti pigesnis nei paskola.
- Venkite „per pigių“ automobilių – ridos klastojimas ir paslėptos problemos vis dar dažnos.
Kokia jūsų nuomonė? Ar automobilių kainos tampa neįperkamos? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.