Mechaninė pavarų dėžė šiuolaikiniuose automobiliuose naudojama vis rečiau. Kadaise tai buvo pagrindinė transporto priemonių konstrukcijos dalis. 1995 m. pavarų dėžės su mechanine pavarų dėže sudarė daugiau kaip 25 % naujų automobilių pardavimų, tačiau iki 2020 m. jų skaičius smarkiai sumažėjo ir sudarė tik 2,4 %. Deja, 2025 m. baigsis keleto pamėgtų modelių, kurie atsisveikins su mechaninėmis pavarų dėžėmis, era.
MINI Cooper ir Cooper S

Nuo pat 2002 m., kai BMW atnaujino savo gamybą, MINI Cooper pelnė gerbėjų visame pasaulyje dėl savo kompaktiško dydžio ir sportiško valdymo. Deja, ketvirtosios kartos 2025 m. modelyje nebėra mechaninės pavarų dėžės, vietoj jos siūloma septynių laipsnių automatinė dviejų sankabų pavarų dėžė. Šis pakeitimas užbaigia ilgametę vairavimo entuziastų pamėgtą tradiciją.
Jeep Gladiator

2020 m. debiutavęs „Jeep Gladiator“ derino visureigio galimybes ir praktiškas pikapo savybes. Nors iš pradžių buvo siūlomas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, 2025 m. „Gladiator“ turi tik aštuonių laipsnių automatinę pavarų dėžę. Nors automatinė pavarų dėžė suteikia tam tikrų privalumų bekelėje, daugelis vairuotojų apgailestauja, kad prarandamas tiesioginis pavarų dėžės valdymas, kuriuo anksčiau buvo galima mėgautis su mechanine pavarų dėže.
Volkswagen Jetta

1979 m. pristatytas „Volkswagen Jetta“ automobilis jau seniai vertinamas dėl prieinamos kainos ir eksploatacinių savybių. 2025 m. modelyje vietoj pamėgtos šešių laipsnių mechaninės pavarų dėžės įdiegta aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė, nepaisant to, kad ankstesnis modelis buvo giriamas už prieinamą mechaninę pavarų dėžę ir idealią mokymosi platformą naujiems vairuotojams. Tačiau mechaninė pavarų dėžė išliko brangesniame „Jetta GLI“ modelyje.
Kia Forte GT (pakeista Kia K4)

2020 m. „Kia“ pristatė „Forte GT“ – sportišką, biudžetinį sedaną su mechanine pavarų dėže. Tačiau 2025 m. „Kia K4“, „Forte“ įpėdinis, visiškai atsisako mechaninės pavarų dėžės ir keičia ją aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže. Šis naujasis modelis yra sunkesnis ir brangesnis, todėl entuziastai liko nusivylę mechaninio valdymo praradimu.
Honda Civic hečbekas

Nuo septintojo dešimtmečio įperkamumu ir vairavimo malonumu garsėjantis „Honda Civic“ hečbekas 2025 m. atsisakė mechaninio valdymo galimybės. Dabar siūloma tik su CVT arba E-CVT pavarų dėže, todėl mechaninės pavarų dėžės gerbėjai, norėdami išlaikyti vairavimo malonumą, turi rinktis brangesnius „Civic Si“ arba „Civic Type R“ modelius. Nepaisant solidžios vairavimo dinamikos, mechaninės pavarų dėžės praradimas yra sunki piliulė tradiciniams entuziastams.
Mechaninių pavarų dėžių ateitis
Šie penki modeliai atspindi platesnį pramonės perėjimą nuo mechaninių pavarų dėžių. Nors šis žingsnis daugeliui vairuotojų padidina patogumą ir prieinamumą, jis neabejotinai sumažina galimybes tiems, kuriems patinka mechaninės transmisijos lietimo pojūtis ir tiesioginis valdymas.
Ar pasiilgstate automobilių su mechanine pavarų dėže? Pasidalykite savo mintimis ir patirtimi komentaruose!