2024-ieji Toyota koncernui atnešė tiek pergalių, tiek iššūkių. Nors bendri pardavimai sumažėjo 3,7%, Japonijos automobilių milžinė vis dar išlaiko pasaulio lyderio titulą, pardavusi 10,8 mln. automobilių. Tai jau penkti metai iš eilės, kai Toyota yra daugiausiai parduodantis automobilių gamintojas pasaulyje.
Nepaisant sėkmės pasaulyje, Toyota susidūrė su rimtais iššūkiais Japonijoje. Pardavimai smuko dviženkliais skaičiais, daugiausia dėl skandalų, susijusių su sertifikavimo testų procedūromis Daihatsu padalinyje. Tai kėlė pasitikėjimo krizę tarp vietinių pirkėjų, o bendrovė turėjo atkurti savo reputaciją vietinėje rinkoje.
Tuo tarpu Toyota pagrindinė konkurentė – Vokietijos Volkswagen grupė – 2024 m. pardavė kiek daugiau nei 9 mln. automobilių. Nors ir patyrusi 2,3% pardavimų smukimą, Volkswagen siekia išlikti konkurencinga mažindama kaštus Europoje ir kovodama su kainų karu svarbiausioje Kinijos rinkoje.
Toyota sėkmės priežastimi tapo itin stipri hibridinių automobilių paklausa, ypač JAV rinkoje. Net 40,8% visų parduotų Toyota automobilių buvo hibridai – tai rekordinis skaičius. Tuo tarpu elektromobiliai vis dar sudaro tik 1,4% pardavimų, rodant, kad Toyota vis dar labiau pasikliauja hibridine nei pilnai elektrine ateitimi.
Kinijoje Toyota susidūrė su rimta konkurencija iš vietinių gamintojų, kurie agresyviai mažina kainas ir siūlo vis daugiau elektromobilių. Toyota pardavimai šiame regione smuko 6,9%, kas rodo, jog kompanija turės keisti strategiją, norėdama išlikti stipri šiame sparčiai besikeičiančiame regione.
Apibendrinant, nors Toyota susidūrė su iššūkiais tiek Japonijoje, tiek Kinijoje, ji sugebėjo išlaikyti pasaulinę lyderystę, daugiausia dėl stiprių hibridinių modelių pardavimų JAV ir Europoje. Ar ši strategija pasiteisins ir ateityje – dar pamatysime, tačiau kol kas Toyota ir toliau išlieka automobilių rinkos karaliumi.