Dėl „Google“ dominavimo technologijų pramonėje dažnai daroma prielaida, kad jos įmonės neišvengiamai sulauks sėkmės. Tačiau bendrovės „Android Auto“, automobilyje įdiegta sąsajos sistema, dabar susiduria su dideliais iššūkiais. Naujausi pranešimai rodo, kad mažėja jos naudotojų bazė ir automobilių programų rinkoje atsiranda naujų tendencijų.
Mažėjantis populiarumas: „Android Auto“ netikėtas kritimas
Remiantis „Morgan Stanley“ 2025 m. garso pramogų apžvalga, 2024 m., palyginti su praėjusiais metais, „Android Auto“ naudotojų skaičius sumažėjo 7 %. Tuo tarpu jos konkurentės „Apple CarPlay“ naudotojų skaičius padidėjo 2 %. Nors „CarPlay“ augimas gali atrodyti nedidelis, tačiau toks trajektorijų kontrastas kelia klausimų dėl „Android Auto“ ateities.
Nuosmukio priežastys
- Perėjimas nuo „Android“ prie „iOS
Vienas iš veiksnių, lėmusių „Android Auto“ nuosmukį, yra naudotojų perėjimas nuo „Android“ įrenginių prie „iPhone“. Kadangi vis daugiau žmonių pereina prie „Apple“ ekosistemos, jie natūraliai pereina prie „CarPlay“ ryšio automobilyje. - „Android Automotive“ iškilimas
Dar viena svarbi priežastis – vis dažniau naujausiuose automobilių modeliuose naudojama „Android Automotive“. Skirtingai nei „Android Auto“, kuriai reikalingas išmaniojo telefono ryšys, „Android Automotive“ yra integruota operacinė sistema, suteikianti integruotą prieigą prie svarbiausių navigacijos, muzikos ir kitų programėlių. Dėl to nereikia prijungti išmaniojo telefono, todėl tokiuose automobiliuose „Android Auto“ tampa šiek tiek nereikalinga.
„Google“ atsakymas: Atkūrimo planai
„Google“ paskelbė priemones šiems iššūkiams spręsti. Nuo 2025 m. vasario mėn. „Android Automotive“ pradės palaikyti populiarias programėles, tokias kaip „Netflix“, „Max“ ir „Disney“, kurias bus galima naudoti sustojus transporto priemonei, pvz., elektromobilių įkrovimo pertraukėlių metu. Nors iš pradžių ši plėtra bus skirta „Android Automotive“, tikimasi, kad laikui bėgant šios funkcijos bus taikomos ir „Android Auto“.
„Google“ šviesi vieta: „YouTube“ muzikos augimas.
Nepaisant „Android Auto“ sunkumų, „Google“ turi pagrindo džiaugtis. „YouTube Music“ įgijo populiarumą tarp automobilių naudotojų ir JAV rinkoje aplenkė tokias nusistovėjusias platformas kaip ‚Spotify‘ ir ‚Apple Music‘. Ši sėkmė rodo, kad „YouTube Music“ funkcijoms ir katalogui teikiama vis daugiau pirmenybės.
Kitos svarbiausios pramogų automobilyje tendencijos
JAV palydovinio radijo paslauga „SiriusXM“ išlieka stipri rinkos dalyvė. Dėl savo gebėjimo veikti atokiose vietovėse, kuriose nėra patikimo mobiliojo ryšio tinklo aprėpties, ši paslauga yra patraukli net ir interneto transliacijų amžiuje. Ši tendencija išryškina vartotojų pageidavimų dėl pramogų automobilyje įvairovę.
Nevienareikšmė perspektyva
„Android Auto“ nuosmukis yra iššūkis ‚Google‘, tačiau ‚YouTube Music‘ populiarumas ir būsimas transliacijos paslaugų integravimas į ‚Android Automotive‘ teikia vilčių. Tobulėjant automobilių technologijų kraštovaizdžiui, „Google“ turės diegti naujoves ir prisitaikyti, kad išlaikytų savo pozicijas šioje konkurencingoje rinkoje.