Benzino mėgėjai, milijardieriai ir milijardieriai benzino mėgėjai, pažvelkite į „Red Bull RB17“ hiperautomobilį. Legendinio F1 dizainerio ir inžinieriaus Adriano Newey’aus sumanymu, šis tik trasoms skirtas, V10 varikliu varomas viršūnės plėšrūnas, siekdamas užtikrinti F1 lygio našumą, nesileidžia į jokius kompromisus.
RB17 debiutavo 2024 m. Gudvudo greičio festivalyje ir yra varomas 4,5 litro V10 variklio su natūralia aušinimo sistema, kuris išvysto daugiau nei 1 000 AG, o jo maksimalus sūkių skaičius siekia 15 000 aps./min. Tai prilygsta patiems kiečiausiems supermotociklams.
Viduryje sumontuotas V10 taip pat sujungtas su elektriniu varikliu, todėl bendra jo galia viršija 1 200 AG, o maksimalus greitis – daugiau kaip 217 km/h. Visa ši galia perduodama tik galiniams ratams per anglies pluošto šešių laipsnių pavarų dėžę ir hidrauliškai blokuojamą diferencialą, o el. variklis atsakingas už atbulinės eigos režimą.
„Red Bull“ teigimu, RB17 sveria mažiau nei 900 kg, t. y. yra lengvesnis už „Suzuki Swift“. Tai iš dalies lėmė anglies pluošto monokokinė važiuoklė, kuri taip pat užtikrins tokiam automobiliui reikalingą standumą.
RB17 buvo suprojektuotas taip, kad atitiktų Le Mano hiperautomobilių klasės saugumo taisykles, tačiau akivaizdu, kad jam nerūpi pėsčiųjų saugumas ar kitos kliūtys, su kuriomis susiduria kelių automobiliai. Kadangi tai tik trasai skirtas kūrinys, D. Newey’ui pavyko įdiegti „pažangiausią serijinės gamybos automobilyje esantį žemės efekto paketą“, teigia „Red Bull“.
Tai apima ir šoninius slenksčius, kurie yra uždrausta F1 technologija. Vien tik ant žemės veikianti aerodinamika gali sukurti iki 1,7 tonos prispaudžiamosios jėgos, be to, ji veikia kartu su aktyviais aerodinaminiais elementais priekiniame ir galiniame sparnuose.
F1 stiliaus stūmoklinė pakaba aktyviai kontroliuoja važiavimo aukštį, posvyrį ir mechaninį balansą, ji sujungta su reguliuojamais amortizatoriais, o stabdymo galią užtikrina anglies-anglies stabdžiai. 18 colių pilnai anglies pluošto ratlankiai su specialiai pritaikytomis „Michelin“ padangomis „Slick“ yra standartinė įranga.
„Red Bull“ nepasidalijo dviem sėdimoms vietoms skirto interjero vaizdais, tačiau patikino, kad kabinos matmenys yra „dideli“. Už vairo galės sėsti įvairaus ūgio vairuotojai, o šalmams ir lenktyniniems kostiumams bus įmontuota daiktadėžė.
„Red Bull“ taip pat nori užtikrinti, kad RB17 būtų paprasta valdyti. Todėl RB17 savininkams bus organizuojami įvairūs renginiai trasose geriausiose pasaulio lenktynių trasose, o gamykla teiks visokeriopą paramą ir padės tobulėti vairuotojams. Bendrovė teigia, kad jos pirmasis istorijoje hiperautomobilis galėtų įveikti visas 24 valandų lenktynes be techninės priežiūros, ir pasiūlys atlikti techninę priežiūrą „Red Bull“ būstinėje arba ten, kur yra savininkas.
Bus pagaminta tik 50 „Red Bull RB17“ automobilių, kurių kiekvienas kainuos 6,83 mln. eurų plius vietiniai mokesčiai, ir visi jie bus kairiojo vairo. Gamybą planuojama pradėti 2025 m. „Red Bull“ 290 akrų ploto miestelyje Milton Keinse.
Pirkėjai galės sukurti unikalų automobilį, pasirinkdami išorės dažų spalvą ir interjero medžiagas, o jei norės, galės pridėti įvairių papildomų galimybių. Tačiau „Red Bull“ siekia, kad bazinis automobilis pasižymėtų kuo geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis.
Adrianas Newey, kuris kitų metų pradžioje palieka „Red Bull Racing“ vyriausiojo techninio direktoriaus pareigas, pristatydamas RB17 sakė: „Tai buvo nuostabus projektas ir kelionė.“
„Tai, kad pagaliau išaušo diena, kai nuplėšėme dangčius ir išvydome RB17 gimimą, yra išties nepaprasta. Hiperautomobilis RB17 atspindi viską, ką mes atstovaujame: neginčijamą galią, greitį ir grožį. Jo galimybės labai lengvai pritaikomos, todėl pasirūpinome, kad jis būtų sukurtas kaip dvivietis, kad F1 greičiu važiuojančiu automobiliu būtų galima mėgautis su draugu ar partneriu.“