Jau seniai įtarėme, kad vairuotojai dažniausiai renkasi tradicinius arba erdvę taupančius atsarginius ratus, o ne padangų sandarinimo ir pradūrimų taisymo rinkinius, kurie šiandien paprastai montuojami į naujus automobilius, ir nauja apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 10 000 AA narių, patvirtino, kad jie teikia pirmenybę.
Motoristų organizacija teigia, kad 82 proc. apklaustų narių pasisakė už atsarginį ratą, ir priduria, kad dar niekada nebuvo taip gerai, kad jo nereikėtų vežtis per sugadintus ir duobėtus JK kelius.
Apskaičiuota, kad vien 2023 m. JK vairuotojams dėl duobių padarytos žalos teks pakloti 500 mln. svarų sterlingų, o didžioji šių išlaidų dalis bus skirta padangoms pakeisti. AA mano, kad naujesnių transporto priemonių vairuotojai negalėtų būti kaltinami galvoję, kad turi atsarginį ratą, paslėptą po bagažinės dugnu, tačiau daugeliu atvejų jie klysta. Apklausa taip pat parodė, kad 20 proc. jaunesnių vairuotojų net nesusimąstytų, ar įsigyjamame automobilyje yra atsarginis ratas.
Taip pat skaitykite: „Duobės keliuose: virš 550 mln. eurų žala buvo padaryta transporto priemonėms dėl duobių keliuose“.
Daugiau nei pusė 2023 m. AA iškvietimų pas vairuotojus, įstrigusius dėl pradurto rato, taip pat buvo į automobilius, kuriuose nebuvo atsarginio rato. Nors patruliai, jei įmanoma, atlieka laikiną remontą, daugeliu atvejų vienintelė išeitis – nedelsiant vykti į autoservisą, naudojant patrulio laikiną „multi-fit“ atsarginę padangą, arba kreiptis į mobilųjį padangų montuotoją.
Siekdama sutrumpinti patrulių laiką, praleidžiamą tokiose situacijose, AA nori didinti informuotumą apie galimybę sumontuoti atsarginį ratą automobiliui išvažiavus iš salono. Ji teigia, kad pusė apklaustų vairuotojų mielai sumokėtų už atsarginį ratą, o daugiau nei trečdalis vairuotojų teigia, kad jie nėra tikri, jog moka naudotis padangų sandarinimo ir pripūtimo rinkiniu.
„Anksčiau, jei transporto priemonei būdavo pradurta padanga, mūsų patruliai tiesiog uždėdavo atsarginį ratą ir nuvažiuodavo. Pastaruoju metu, kai gamintojai nusprendė vietoj atsarginio rato montuoti sandarinimo ir pripūtimo rinkinį, mūsų patruliai gali užtrukti porą valandų, kol išspręs tą pačią problemą“, – sako AA metų patrulis Chrisas Woodas.
AA rekomenduoja savininkams, kurie turi atsarginį ratą, patikrinti, ar jis tinkamas eksploatuoti, o tiems, kurie jo neturi, apsvarstyti galimybę jį įsigyti.