2022 m. Europos Sąjunga baigė rengti planus nuo 2035 m. iš esmės uždrausti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą. Tačiau šie planai nebuvo tokie galutiniai po to, kai Vokietija ir kitos ES narės, turinčios didelę automobilių pramonę, spaudė teisės aktų leidėjus sušvelninti įstatymą ir pratęsti vidaus degimo variklių eksploatavimo laiką naudojant sintetinius degalus. Tai įvyko 2023 m.
Dabar BMW generalinis direktorius Oliveris Zipse įspėja. Net jei naujų sintetiniais degalais varomų automobilių pardavimai bus leidžiami po kito dešimtmečio vidurio, rezultatas gali būti toks pat: de facto bus uždrausti vidaus degimo varikliais varomi automobiliai. Tai turėtų didžiulių pasekmių visame pasaulyje, nes daugelis didžiųjų automobilių gamybos rinkos dalyvių yra įsikūrę Europoje.
„Šiuo metu yra daug požymių, kad ES Komisija siekia fiktyvaus sprendimo, kuriuo būtų sušvelnintas vidaus degimo variklių draudimas tiesiog tariamai atveriant kelią e. degalams. Tačiau jei ji nieko nedarys, kad paspartintų mažo CO2 kiekio degalų naudojimą ir padarytų juos praktiškai pritaikomus, tai bus sąmoningas vidaus degimo variklių draudimas pro užpakalines duris.“
Skirtingai nei dauguma konkurentų, BMW nesiryžo nustatyti galutinės datos, iki kada bus galima naudoti vidaus degimo variklius. Nors konkurentai „Mercedes“ ir „Audi“ neseniai sumažino savo elektromobilių tikslus, Miunchene įsikūręs automobilių gamintojas tvirtina, kad nereikėtų versti mirti vidaus degalų variklį. Kalbėdamas per konferencinį pokalbį po to, kai bendrovė paskelbė savo pusmečio ataskaitą, Zipse sakė: „Mes ir toliau manome, kad kategoriškas vidaus degimo technologijų draudimas yra klaidingas“.
Taip teigia bendrovė, kuri iš tikrųjų parduoda daugiau elektromobilių nei bet kada anksčiau. Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius „BMW Group“ grynai elektriniai automobiliai sudarė 15,7 proc. visų pristatytų automobilių. Tai daugiau nei 12,6 proc. elektromobilių dalis, pasiekta tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. Iki birželio mėn. nulinės emisijos BMW, „Mini“ ir „Rolls-Royce“ pristatymas šoktelėjo 24,6 proc. iki 190 614 vienetų.
Zipse mano, kad reguliavimo institucijos neturėtų skubinti vidaus degimo variklio išnykimo. Jis teigia, kad ES turėtų skatinti kuo greičiau pradėti naudoti mažai CO2 išmetančius degalus. Ne tik naujai gaminamiems automobiliams, bet ir esamam automobilių parkui. BMW vadovas paminėjo, kad 27 ES priklausančiose šalyse yra daugiau kaip 250 mln. automobilių.
„Didžiausią poveikį klimato apsaugai galime padaryti jau šiandien: Kitaip tariant, kiekviena tona CO2, kurią galime sutaupyti šiandien, o ne kada nors ateityje, yra svarbi. Tai taip pat reiškia, kad reikia reikalauti ir skatinti kuo greičiau ir kuo plačiau naudoti mažo CO2 kiekio degalus, pavyzdžiui, e. degalus, E25 ar HVO100.“
Jei nesate susipažinę su minėtomis dviem degalų rūšimis, E25 sudaro 25 proc. etanolio ir 75 proc. benzino. HVO100 – tai iškastinio kuro neturintis hidrintu būdu apdorotas augalinis aliejus, gaminamas iš visiškai atsinaujinančių šaltinių, pavyzdžiui, kepimo aliejaus. BMW partnerė vandenilio srityje „Toyota“ Vakarų Europoje parduoda „Land Cruiser“ ir „Hilux“ modelius su dyzeliniais varikliais, suderinamais su HVO100. „Toyota“ teigia, kad jei degalai gaminami iš panaudoto kepimo aliejaus, CO2 emisija yra iki 90 proc. mažesnė, palyginti su įprastu dyzelinu.
Nors BMW gina vidaus degimo variklius, ji prognozuoja, kad artimiausiais metais toliau plėsis elektromobilių naudojimas. Ji vis dar tiki, kad iki dešimtmečio pabaigos grynai elektrinės transporto priemonės sudarys bent pusę jos metinių pardavimų. BMW grupės prekės ženklai „Mini“ ir „Rolls-Royce“ pažadėjo tuo metu pradėti gaminti visiškai elektrinius automobilius, todėl iš pagrindinių BMW prekės ženklų liks tik automobiliai su vidaus degalų varikliais.
Prieš kelis mėnesius BMW pardavė milijoninį elektromobilį, praėjus maždaug 11 metų nuo to laiko, kai Bavarijoje elektromobilių tendenciją pradėjo keistasis hečbekas i3. Likusi šio dešimtmečio dalis bus itin darbinga, nes iki 2028 m. planuojama pradėti pardavinėti bent šešis „Neue Klasse“ pagrindu sukurtus modelius. Be to, pranešimuose teigiama, kad bus sukurti elektriniai visureigiai iX5, iX6 ir iX7, kurių pagrindą sudarys ta pati CLAR architektūra, naudojama benzininiuose ir dyzeliniuose liukso klasės automobiliuose.