Byloje, kuri gali priversti kai kuriuos BMW savininkus persvarstyti savo meilę geresniems daiktams, 2013 m. X5 savininkas tapo nugalėtoju – be nykščio, bet turtingesnis 1,75 milijono eurų (1,9 mln. dolerių) – laimėjęs bylą prieš Vokietijos automobilių gamintoją.
Savarankiškai dirbantis programinės įrangos inžinierius Godwinas Boatengas teigė, kad sugedusios jo visureigio durelės su švelniu uždarymu atsidūrė per arti ir nupjovė nykščio galiuką.
2016 m. liepą niujorkietis Godwinas Boatengas dešine ranka rėmėsi į vairuotojo durelių staktą, o durelės buvo atidarytos maždaug viena koja. Durelės užsitrenkė ant jo nykščio, ir chirurgams nepavyko jo pritvirtinti. G. Boatengas nedelsdamas padavė BMW į teismą dėl 3 mln. dolerių, teigdamas, kad jis, kaip savarankiškai dirbantis programinės įrangos inžinierius, per metus neteks 250 000 dolerių pajamų.
Būkite atsargūs, kur kišate pirštus
BMW patikrino Boatengo X5 ir nusprendė, kad su švelniai užsidarančiomis durimis problemų nėra. Įmonė pridūrė, kad savininko vadove pateikiami įspėjimai apie duris, ir tvirtino, kad „ieškovas nuo vaikystės suprato, kad negalima kišti piršto ar kūno dalies tarp durų ir jų rėmo joms užsidarant“.
Byla buvo nagrinėjama teisme, o šio mėnesio pradžioje prisiekusieji priteisė Boatengui 1,9 mln. dolerių žalai atlyginti. Nors BMW nebuvo pripažintas kaltu dėl nekokybiškų durų, prisiekusieji vis tiek nusprendė, kad jis 100% kaltas dėl Boatengo nykščio sužalojimo. Neaišku, ar BMW planuoja apskųsti nuosprendį.
Ieškinyje A. Boatengas teigė, kad BMW švelniai užsidarančios (angl. „soft-close“) durys yra pavojingos, palyginti su langais, kuriuose naudojami jutikliai, nustatantys, ar objektas yra tarp lango ir rėmo. Jis taip pat teigė, kad BMW žinojo apie galimas saugumo problemas, susijusias su švelniai užsidarančiomis durimis, bent jau nuo 2002 m.
Ieškinyje pateiktas vaizdingas Boatengo nykščio sužalojimo aprašymas, kuriame teigiama, kad durys ne taip „švelniai pervėrė Boatengo dešinės rankos nykščio mėsą, nervus, kraujagysles, sausgysles, raumenis ir kaulų struktūrą“.
Po nuosprendžio paskelbimo BMW ir toliau tvirtina, kad transporto priemonė ar jos švelniai užsidarančios durys neturi jokių trūkumų. Dar neaišku, ar tai reiškia, kad ateityje bus keičiama konstrukcija, akcentuojant naudotojų saugumą.