„Toyota“ nuo pat pradžių pabrėžė, kad į elektromobilumą reikia žvelgti ramiai ir neskubėti visiškai statyti 100 proc. ant elektrinių automobilių. Pasirodė, kad mažų žingsnių strategija ir hibridinių automobilių akcentavimas buvo teisingi. Dabar „Toyota“ neturi tų pačių problemų, kaip kitos korporacijos, kurios ėmėsi visiškai elektrinių automobilių. Buvęs konglomerato vadovas, o dabar valdymo organo narys įneša naujos šviesos į greitą elektrifikaciją.
Buvęs „Toyota“ valdybos pirmininkas Akio Toyoda nerimauja, kad vizija, jog rinkoje dominuos elektrinės transporto priemonės, gali būti automobilių pramonės katastrofos receptas. Japonijos automobilių pramonės milžinės vadovas įspėja, kad dėl visiško elektrifikavimo gali būti panaikinta iki 5,5 mln. darbo vietų, įskaitant ir bendrovės tiekėjų sektorių.
„Toyoda“ stato ant jėgos agregatų įvairovės
Buvusio „Toyota“ vadovo žodžiai sklinda JAV žiniasklaidoje. Kodėl? Akio Toyoda, konglomerato įkūrėjų šeimos narys, neslėpė, kad skeptiškai vertina idėją visiškai pereiti prie elektromobilių. Sakydamas kalbą Nagojos universitete, jis pabrėžė, kad svarbu išlaikyti variklių, įskaitant vidaus degimo variklius, įvairovę, nes tai yra svarbiausia siekiant išsaugoti darbo vietas pramonėje.
Tai ne pirmas kartas, kai „Toyota“ vadovas išreiškia savo nuomonę apie automobilių transporto ateitį. Anksčiau jis yra kritikavęs vyriausybes dėl elektromobilių skatinimo ir atkreipęs dėmesį į galimus elektros energijos tiekimo trūkumus. Toyoda pasisako už požiūrį, pagal kurį būtų subalansuota hibridinių, vidaus degimo ir elektrinių transporto priemonių pusiausvyra, siekiant anglies dioksido neutralumo ir pernelyg neišplečiant pramonės.
„Toyota“ užima labai tvirtą poziciją JAV
Nepaisant to, kad Akio Toyoda vadovauja bendrovei, kuri buvo kritikuojama dėl pasipriešinimo klimato kaitos veiksmams, „Toyota“ gauna naudos iš dabartinio sulėtėjusio elektromobilių diegimo. Kitiems gamintojams, pavyzdžiui, „Ford“ ir GM, persvarstant savo elektromobilių strategijas, „Toyota“ išlaiko lyderio pozicijas JAV rinkoje dėl vis populiarėjančios hibridinių automobilių pasiūlos.
Akio Toyoda, „Toyota“ prezidentas, išreiškė rimtą susirūpinimą dėl automobilių sektoriaus ateities, atsižvelgiant į didėjantį spaudimą pereiti prie elektromobilių. Jis atkreipia dėmesį į riziką prarasti milijonus darbo vietų ir ragina laikytis labiau subalansuoto požiūrio į perėjimą prie jėgainių, neišskiriant vidaus degimo variklių. Nepaisant šių įspėjimų, „Toyota“ ir toliau sėkmingai veikia rinkoje, naudodamasi lėtesniu perėjimo prie elektrinių transporto priemonių tempu, kad sustiprintų savo, kaip hibridinių transporto priemonių pardavimų lyderės, pozicijas.