Prisimenate legendą, kad beveik kiekvienas, pabandęs vairuoti elektromobilį, niekada nebegrįš prie vidaus degimo automobilio? Tokie rezultatai paaiškėjo atlikus vadinamųjų pirmųjų elektra varomų transporto priemonių naudotojų (pionierių) tyrimus. Gyvenimas patvirtino šį įsitikinimą – Vokietijos draudimo bendrovės duomenys šiame fone šokiruoja.
Nebesuskaičiuoju, kiek kartų gavau įvairių prekių ženklų pranešimus spaudai, kuriuose buvo pateikiama apklausa apie pasitenkinimą elektromobiliais. Kad ir kaip būtų keista, kiekvieną kartą išvada būdavo ta pati: persėdę į modernų, tylų ir patogų elektromobilį, nedaugelis žmonių nuspręstų grįžti prie senamadiškų ir triukšmingų išmetamųjų dujų. Tai – tyrimai, bet gyvenimas? Vokietijos draudikas „Huk Coburg“ atskleidė, kiek jo klientų šiemet grįžo prie tradicinių transporto priemonių.
Beveik trečdalis vokiečių grįžta prie vidaus degimo varikliais varomų automobilių
Portalo „Welt“ paskelbtoje ataskaitoje, parengtoje remiantis „Huk Coburg“ duomenimis, teigiama, kad per pirmuosius devynis šių metų mėnesius daugiau nei trečdalis (apie 34 proc.) elektromobilių savininkų nusprendė vėl įsigyti dyzelinį arba benzininį automobilį. „Akivaizdu, kad elektromobiliai neįtikina daugelio savininkų likti su šia varomąja jėgaine ilgesniam laikui“, – sakė prof. – pastebi „Welt“.
Tai yra … visai kas kita, nei žadėjo apklausos rezultatai. Netgi nepriklausomos įmonės „McKinsey & Co“ atliktas patikimas tyrimas, kuriame dalyvavo 30 000 vairuotojų iš 15 šalių, nebuvo toks pesimistiškas. Jose tik ketvirtadalis (24 proc.) Vokietijos elektromobilių vairuotojų išreiškė norą grįžti prie įprastiniais varikliais varomų automobilių. Įdomu tai, kad 28 proc. apklaustų vokiečių prisipažino, jog dėl „vairavimo malonumo“ jie vėl galvoja apie žiguliuką.
Elektromobilumas vystosi ne taip sparčiai, kaip tikėtasi
„Huk Coburg“ papildomai užsakė apklausą. Jos išvados taip pat skiriasi nuo ankstesnių elektromobilumo tyrimų. Visų pirma, net 29 proc. respondentų pripažino, kad rinktųsi elektromobilį tik tuo atveju, jei įstatymas nebeleistų registruoti kitų automobilių. Kitame kraštutinume yra elektromobilių šalininkai (18 proc.), kurie teigė, kad svarstytų galimybę įsigyti elektromobilį tik šiandien.
Šių duomenų analizė rodo, kad kelias į visišką Vokietijos automobilių rinkos elektrifikavimą nėra toks sklandus, kaip manyta. Į paviršių iškyla iššūkiai, susiję su infrastruktūra, įkrovimo išlaidomis ir vairuotojų įpročiais. Įmonių ir politikų dar laukia daug darbo, kad galutinai pakeistų klientų požiūrį į elektromobilumą.