Penkios didžiausios ES narės kasmet išleidžia 42 mlrd. eurų (45,60 mlrd. JAV dolerių) iškastiniu kuru varomiems tarnybiniams automobiliams subsidijuoti, rodo aplinkosaugos grupės „Transportas ir aplinka“ (T&E) užsakymu atliktas tyrimas, kuriame raginama daugiau subsidijų skirti elektra varomiems automobiliams.
Įmonių automobiliai sudaro apie 60 proc. naujų automobilių pardavimų Europoje.
Italija iškastiniu kuru varomiems tarnybiniams automobiliams skiria 16 mlrd. eurų subsidijų, Vokietija – 13,7 mlrd. eurų, rodo spalio 21 d. paskelbtas konsultacinės bendrovės „Environmental Resources Management“ (ERM) tyrimas.
Prancūzija ir Lenkija kasmet skyrė atitinkamai 6,4 mlrd. ir 6,1 mlrd. eurų.
Įmonės siūlo automobilius kaip privilegijas darbuotojams, dažnai su didelėmis subsidijomis natūra, įskaitant vartotojų mokesčių kompensavimą ir degalų naudojimo lengvatas.
Tyrime nustatyta, kad keturiose šalyse visureigiams subsidijuoti skiriama apie 15 mlrd. eurų.
Tarnybinių automobilių vairuotojai gauna vidutiniškai 6 800 eurų metinę mokesčių lengvatą, kuri gali siekti iki 21 600 eurų, jei vairuojami dideles taršos normas išmetantys didesni modeliai.
„Visiškai nelogiška ir nepriimtina, kad mes vis dar leidžiame milijardus mokesčių mokėtojų pinigų į technologiją, kuri visiškai prieštarauja Europos Komisijos ekologinio perėjimo darbotvarkei“, – agentūrai „Reuters“ sakė „T&E“ automobilių parkų direktorius Stefas Cornelis.
Tyrimas atliktas tuo metu, kai Europoje sumažėjo elektromobilių pardavimai, iš dalies dėl to, kad jie yra brangesni už iškastiniais degalais varomus analogiškus modelius, todėl daugeliui vartotojų yra nepasiekiami.
Pramonės duomenimis, rugpjūčio mėn. visiškai elektrinių automobilių pardavimai Europos Sąjungoje smuko 44 proc., o didžiausiose elektromobilių rinkose Vokietijoje ir Prancūzijoje – atitinkamai 69 ir 33 proc.
ERM tyrime nustatyta, kad finansinės paskatos tarnybinių automobilių vairuotojams pereiti prie elektromobilių teikiamos tik buvusioje ES narėje Jungtinėje Karalystėje.
Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen rugsėjo 17 d. laiške naujajam Europos Sąjungos klimato kaitos vadovui Wopke’i Hoekstrai pranešė, kad vienas iš jo prioritetų bus pasiūlyti, kaip palaipsniui atsisakyti subsidijų iškastiniam kurui.