Vienas Kalifornijos senatorius nori, kad dirbtinis intelektas neleistų vairuotojams viršyti greičio daugiau nei 16 kilometrų per valandą (16 mylių/val.). Technologija jau egzistuoja, dabar viskas yra politikų rankose.
Greičio apribojimai tikrai nėra skirti tam, kad būtų pažeidžiami. Kita vertus, kaip, be kita ko, sakydavo Džeremis Klarksonas, išgarsėjęs žurnale „Top Gear“, „žudo ne greitis, o staigus jo sustabdymas“.
Kad ir kaip apie tai galvotumėte, šiais laikais jau turime technologijų, kurios priverčia vairuotojus laikytis apribojimų. Kalifornijos senatorius Skotas Veineris nori ja pasinaudoti.
Dirbtinis intelektas kaip vairuotojų bičiulis – Weinerio idėja
Jo pasiūlytame projekte numatyta, kad automobiliai negalės važiuoti daugiau kaip 16 km/val. didesniu greičiu, nei šiuo metu leistina. Šiuo metu greitį daugiausia lemia vairuotojo vaizduotė (arba jos trūkumas) ir automobilio variklio galia.
Weineris siūlo automobiliuose įrengti dirbtinį intelektą, kuris galėtų nustatyti greičio ribas ir užtikrinti jų laikymąsi. Nors daugiau informacijos apie šią technologiją nėra, verta paminėti, kad daugelis šiuolaikinių automobilių gali patys reguliuoti greitį pagal apribojimus.
Siūlomu 961 įstatymo projektu būtų reikalaujama, kad nuo 2027 m. modelio transporto priemonėse, pagamintose nuo 2027 m., greičio viršijimui nustatyti būtų naudojama GPS ir įmontuotų kamerų technologija. Ši technologija galėtų siųsti vairuotojui garsinius, vaizdinius ar lytėjimo įspėjimus ir galiausiai apriboti transporto priemonės greitį, kad jis neviršytų leistino greičio daugiau kaip 16 km/h.
Ar žmonės pritaria apribojimams?
„Mano nuomone, dauguma žmonių pritaria greičio apribojimams, nes žino, kad greitis žudo“, – „ABC7“ sakė J. Wieneris.
„Manau, kad jei ko nors paklaustumėte, ar žmonės turi viršyti greitį daugiau nei 16 km/val., darant prielaidą, kad nevažiuoja avarine transporto priemone, kuriai šis įstatymas netaikomas, manau, dauguma atsakytų – ne. Nenoriu, kad mano kaimynystėje vairuotojai viršytų greitį daugiau nei 16 kilometrų per valandą,“ – Weineris daro išvadą.
Verta pažymėti, kad iki šio įstatymo įsigaliojimo dar teks nueiti ilgą kelią. Viena vertus, jis reiškia laisvės apribojimą, tačiau, kita vertus…. gali prisidėti prie eismo įvykių ir aukų skaičiaus mažinimo.
Europos Sąjunga, siekianti visiškai panaikinti aukų keliuose skaičių, tikriausiai atidžiai stebės Kaliforniją. Jei Veinerio siūlomas įstatymas įsigalios ir duos norimą rezultatą, niekas netrukdys panašią priemonę įvesti ir kitur.