Europos Sąjunga (ES) paskelbė apie drąsų žingsnį – iki 2035 m. palaipsniui atsisakyti naujų transporto priemonių su vidaus degimo varikliais registracijos. Tačiau artėjant šiam terminui kyla klausimų, ar šis žingsnis bus patvirtintas, ar atidėtas. Mažėjant elektromobilių (EV) pardavimams ir esant skirtingai automobilių gamintojų pozicijai, ES perėjimo prie elektrinių transporto priemonių ateitis lieka neaiški.
Elektromobilių dilema
Nors perėjimas prie elektrinio judumo buvo laikomas sprendimu, kaip sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, elektrinių transporto priemonių pardavimai atsilieka nuo lūkesčių. Šis sulėtėjimas paskatino diskusijas ES lygmeniu apie galimą 2035 m. vidaus degimo variklių draudimo persvarstymą. Automobilių gamintojams šis neapibrėžtumas apsunkina jų strategijas, ypač kai reikia subalansuoti Europos ir pasaulio rinkas.
Automobilių gamintojų planai ir strategijos
Kiekvienas pagrindinis automobilių prekės ženklas sukūrė savo strategiją, kaip pereiti prie elektromobilių. Pateikiame trumpą jų dabartinių planų apžvalgą:
BMW
- Lanksti gamyba: BMW siekia „technologiškai atviro“ požiūrio, pagal poreikį gamindama ir elektrinius, ir vidaus degimo variklių modelius.
- Ateities modeliai: Iki 2024 m. bus galima įsigyti daugiau nei 15 elektrinių modelių, įskaitant i5 ir naujus „Mini“ variantus.
- Ilgalaikė vizija: Tikimasi, kad iki 2030 m. pusę BMW pasaulinių pardavimų sudarys visiškai elektra varomi automobiliai.
„Ford“
- Visiškas elektrifikavimas Europoje: „Ford“ planuoja iki 2035 m. visą savo modelių gamą paversti elektriniais automobiliais, o į Europos gamyklas investuoti 2 mlrd. dolerių.
- Pasaulinė strategija neaiški: kol kas nėra aiškaus pareiškimo dėl bendrovės pasaulinės strategijos.
Mercedes-Benz
- Aukščiausios klasės elektrinės transporto priemonės: iki 2039 m., planuojant plėsti elektrinių ir hibridinių automobilių pasiūlą.
- Lanksčios pavaros sistemos: Planuoja gaminti ir elektrinius, ir pažangiųjų technologijų vidaus degimo variklius, kol rinkos sąlygos bus visiškai palankios elektriniams varikliams.
„Renault“
- Dviejų transporto priemonių asortimentas: „Renault“ siūlo tiek elektrinius, tiek hibridinius modelius, kad atitiktų įvairius klientų poreikius ir regioninius reglamentus.
- Pasaulinė partnerystė: Naujausi bendradarbiavimo projektai skirti efektyvių hibridinių technologijų ir sintetinių degalų kūrimui.
Stellantis
- ES taisyklių laikymasis: Iki 2030 m. „Stellantis“ ir toliau įsipareigoja kurti nulinės emisijos transporto priemones, planuoja sukurti daugiau nei 75 elektrinius modelius.
- Gamybos universalumas: Priklausomai nuo regioninės paklausos, gali gaminti ir elektrinius, ir vidaus degimo modelius.
Toyota
- Įvairios transmisijos: „Toyota“ ir toliau daugiausia dėmesio skiria hibridiniams, elektriniams ir vandeniliniams automobiliams, pabrėždama įvairiapusį požiūrį į anglies dioksido išmetimo mažinimą.
- Bendradarbiavimas: Bendros įmonės su „Mazda“ ir „Subaru“ siekia kurti mažos taršos variklius, pritaikomus elektrinėms transmisijoms.
Volkswagen
- Elektrinė vizija: VW pabrėžia patikimų gairių ir rinkos stabilumo svarbą.
- Pasaulinė strategija: VW pasisako už lankstumą, leidžiantį regionams savo tempu įsisavinti elektromobilius.
„Volvo“
- Pakeistos ambicijos: Iš pradžių „Volvo“ siekė iki 2030 m. visiškai elektrifikuoti transporto priemones, o dabar siekia iki 2040 m. užtikrinti neutralumą klimato atžvilgiu.
- Dabartiniai pardavimai: Iki 2025 m. tikimasi, kad iki 60 proc. pasaulinių pardavimų sudarys elektriniai arba iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai.
Kelias į priekį
Kelias į laipsnišką vidaus degimo variklių atsisakymą yra kupinas iššūkių. Rinkos sąlygos, klientų paklausa ir regioninė infrastruktūra vaidina svarbų vaidmenį nustatant šios transformacijos tempą. Ateinantys metai bus labai svarbūs, nes gamintojai koreguos savo strategijas, o vyriausybės iš naujo svarstys, ar įmanoma įgyvendinti 2035 m. terminą.
Ar ES laikysis savo plataus užmojo tikslo, ar rinkos realijos diktuos kitokį rezultatą? Tai parodys tik laikas.