„Ferrari“ yra įsipareigojusi naudoti V12 variklį tol, kol juo bus galima prekiauti, nors savo salonuose diegia mažesnius V6 ir V8 variklius su turbokompresoriais ir hibridinėmis technologijomis.
Neseniai buvo pristatytas visiškai naujas „Ferrari“ superautomobilis „12Cilindri“, kurio 6,5 l V12 variklis, nepaisant griežtų šiuolaikinių išmetamųjų teršalų taisyklių, gali suktis iki 9500 aps/min.
Gaminsime V12 variklius su natūraliais oro srautais tol, kol to neleis įstatymai
Šią savaitę Australijos žiniasklaidai sakė „Ferrari“ produktų rinkodaros vadovas Emanuele Carando.
„Tikimės, kad ateityje įstatymai ir toliau rodys galimybes [V12 varikliams]… [pavyzdžiui, galbūt] dirbant su nauju [sintetiniu] benzinu, kuris yra tvaresnis.“
Jis sakė: „Manome, kad svarbu suteikti mūsų klientams, mėgstantiems tokį variklį, galimybę įsigyti V12 „Ferrari“ šiuo metu ir, tikėtina, ateityje“.
V12 variklius pakeitė V8 su dviem turbinomis (su hibridine technologija arba be jos), kurie tapo „Ferrari“ greičiausių ir kiečiausių automobilių varikliais, nors 630 kW galios „12Cilindri“ greičiausiai nebus lėtas.
„12Cilindri“ pavadintas pagal variklį, kurio žymuo reiškia „12 cilindrų“ ir tariamas kaip „do-dichi-chillindri“, o jo išmanioji programinė įranga paskirsto sukimo momentą priklausomai nuo pasirinktos pavaros.
Naujausias „Ferrari“, pavadintas variklio vardu, – 2019 m. viduryje esantis „F8 Tributo“ su nehibridiniu V8 su dviem turbinomis – buvo paskutinis tokio tipo automobilis, kol jo įpėdinis pradėjo naudoti hibridinį V6 su dviem turbinomis.
„Bet kai turėjome F12Berlinetta [2013 m.], tai vis dar buvo V12 šventė“, – sakė J. Carando, kai „Drive“ jo paklausė apie šį faktą, – „taigi … Nelaikyčiau šio [12Cilindri] paskutiniu automobiliu, nes pavadinimas primena „F8 Tributo“.“
„Manėme, kad grįžtant atgal ir automobilį pozicionuojant kaip 1950-1960 m. džentelmeno vairuotojo automobilį, pavadinimas būtų buvęs tinkamas šiam automobiliui.“
„Ferrari“ teigia, kad „12Cilindri“ įkvėpimo semiasi iš klasikinių V12 modelių su priekyje esančiu varikliu, įskaitant kultinį 365 GTB/4 „Daytona“, kurie buvo suprojektuoti taip, kad būtų patogūs važiuoti ilgus atstumus, bet galėtų pasirodyti ir lenktynių trasoje.
Žiniasklaidai vadovai sakė, kad hibridinė jėgainė buvo svarstoma 12Cilindri, kuris pakeis 812 modelių gamą, tačiau jos atsisakyta, nes „padidėja svoris, o našumas labai nepadidėja, ypač tokio tipo automobiliui“.
„Dėl šios priežasties mūsų modelių gamos superautomobilis SF90 turi V8 variklį su elektriniu komponentu. Manau, kad V12, atsižvelgiant į jo specifinę misiją [ir] užduotį, turi būti su natūraliais oro srautais, be turbokompresoriaus ir elektrinių komponentų“, – sakė M. Carando.
Skelbiama, kad naujojo automobilio 6,5 litro V12 variklio maksimalus sūkių skaičius yra 9500 aps/min, tačiau „Ferrari“ teigia, kad jis gali pasiekti 10 000 aps/min, tačiau tai būtų padaryta galios ir reakcijos sąskaita.
„Techniniu požiūriu šis variklis gali pasiekti 10 000 aps/min, nes įdiegėme daug lengvų komponentų“, – žiniasklaidos konferencijoje sakė Ruggero Cevolani, „Ferrari 12Cilindri“ jėgainės projekto vadovas.
„Tačiau žinote, kad tarp variklio sūkių dažnio, galios ir sukimo momento formos yra kompromisas.“
„Didesnis sūkių dažnio ribotuvas reikštų, kad šiek tiek sumažėtų bendra variklio galia važiuojant didžiausiu greičiu ir atitinkamai sumažėtų nuolatinio greitėjimo pojūtis.“
P. Carando pridūrė: „Esu rinkodaros specialistas, bet niekada nieko nedarome dėl rinkodaros. Esame inžinerijos įmonė… nieko nedarome tik dėl to, kad apie tai praneštume.“