2024 m. Europos naujų automobilių rinkos būklė šiek tiek geresnė nei pernai. Per tris šių metų ketvirčius įregistruotų automobilių skaičius padidėjo vienu procentu. Kokių markių automobiliai populiariausi? Pirmas dvi markes tikrai galite atspėti. Tačiau trečioji?
Per pirmuosius tris 2024 m. ketvirčius Europoje jau užregistruota beveik 10 mln. naujų automobilių. Tokius duomenis pateikė Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA).
ACEA duomenimis, 2024 m. Europoje bus užregistruoti 9 779 605 nauji lengvieji automobiliai, t. y. 1,0 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Asociacijos duomenys rodo, kad pirmąją vietą neginčijamai užima „Volkswagen“ markė, kuri vienintelė užfiksavo daugiau nei 1 mln. registracijų- savo naujausioje ataskaitoje komentuoja Samaros automobilių rinkos tyrimų institutas. „Volkswagen“ labai smarkiai lenkia antroje vietoje esančią „Toyota“. Per tris ketvirčius ji įregistravo daugiau kaip 300 000 automobilių. Todėl vokiečių pozicijoms jų gimtajame žemyne negresia joks pavojus.
Kas Europoje parduoda daugiausia automobilių? Pradėkime nuo konkrečių skaičių
Antroje sąrašo vietoje esanti „Toyota“ gali pasigirti lygiai 693 567 registruotais automobiliais. Atrodytų, kad podiumą turėtų užbaigti kokia nors kita populiari markė. Iš Prancūzijos. Tačiau ne. Trečioji populiariausia markė Europoje yra BMW, kurios pardavimai labai aiškiai išaugo ir kuri su 574 919 automobiliais ne tik užkopė ant podiumo, bet ir aplenkė savo tiesioginius konkurentus.
Įdomu tai, kad ketvirtoje vietoje atsidūrė visai ne „Renault“ ar „Peugeot“, o „Volkswagen“ priklausanti čekų „Škoda“. Prancūzijai priklausanti „Renault“ užėmė tik penktąją vietą. Kaip atrodo pirmasis dešimtukas? Pateikiame užregistruotų automobilių skaičiaus ir metinio pokyčio grafikus.
10 populiariausių prekių ženklų Europoje 2024 m. duomenys po trijų ketvirčių
- „Volkswagen“ – 1 mln. 22 tūkst. 922 vnt. (-0,8 proc.)
- Toyota – 693 tūkst. 567 (+11,4 proc.)
- BMW – 574 tūkst. 919 (+9,5 proc.)
- Škoda – 561 tūkst. 009 (+10,4 proc.)
- Renault – 508 tūkst. 025 (+0,8 proc.)
- Audi – 505 tūkst. 364 (-8,5 proc.)
- Mercedes – 497 tūkst. 888 (+0,4 proc.)
- Peugeot – 485 tūkst. 037 (-3,4 proc.)
- Dacia – 427 tūkst. 032 (+2,0 proc.)
- Kia – 413 tūkst. 327 (-7,7 proc.)
Kas daugiausiai laimėjo ir kas pralaimėjo?
Didžiausias pardavimų augimas užfiksuotas „Mitsubishi“. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m., jis išaugo 58,1 proc. Daugiau nei 30 proc. padidėjimu gali pasigirti: „Volvo“ (37 proc.) ir „Honda“ (35 proc.). Kita vertus, „Lexus“ padidėjo 25,7 proc.
O kas užfiksavo didžiausią pardavimų sumažėjimą? Čia „pirmauja“ „Smart“ su -43 proc. rezultatu, kuris nieko nenustebins. Taip pat daug prarado: DS (-26,1 proc.), MINI (-22,7 proc.), „Ford“ (-17,9 proc.) ir „Fiat“ (-13,4 proc.). Gamintojams dar liko trys paskutinio ketvirčio mėnesiai, kad kompensuotų savo nuostolius.