Pradedančioji elektrinių automobilių gamintoja „Rimac“ per pastaruosius kelerius metus labai garsiai kalbėjo apie savo elektromobilį „Nevera“, kuris pasiekė pagreičio ir greičio rekordus tiek važiuojant pirmyn, tiek atbuline eiga.
Tokia sėkmė motyvuoja ir pakišo žirnį po čiužiniu Japonijos inžinerijos įmonei „Aspark“, kurią galbūt pažįstate dėl nuo 2018 m. kuriamo elektrinio hiperautomobilio „Owl“ ir kuri, matyt, negalėjo užmigti įsitikinusi, kad gali įveikti „Rimac“. Ir 2024 m. birželio 8 d. „Aspark“, matyt, įgyvendino šią svajonę, aplenkdama „Nevera“ elektromobilio maksimalų greitį ir pasiekdama naują pasaulio rekordą.
Prieš daugelį metų „Aspark“ daugiausia dėmesio skyrė elektromobilių pagreičio rekordams siekti, nes momentinis variklių sukimo momentas suteikdavo rimtų pranašumų, palyginti su vidaus degimo varikliais varomais automobiliais. Pateiktame vaizdo įraše matote, kaip „Aspark Owl SP600“ pagreitėja ir pasiekia naują elektromobilių greičio rekordą Vokietijoje, Automotive Testing Papenburg (ATP) trasoje, pilotuojamas vairuotojo Marko Basengo, 24 valandų Niurburgringo lenktynių nugalėtojo. Šis pasiekimas komandai buvo užfiksuotas antruoju bandymu birželio 8 d., prieš tai atlikus keletą bandymų aerodinaminiame tunelyje ir gyvoje trasoje.
Automobilis yra „Aspark“ ir italų „Manifattura Automobili Torino“ (M.A.T.), kuri iš tikrųjų gamina „Aspark“, sumanymas. Iš pradžių komanda išmatavo patikimą maždaug 420 km/val. greitį, vėliau pasiekė 430 km/val. ribą ir galiausiai pasiekė tikrąjį elektromobilio greičio rekordą – 438,73 km/val. Praėjusią savaitę „Aspark“ taip pat pasiekė aštuonių mylių ir ketvirčio mylios elektromobilių greičio rekordus Elvingtono aerodrome Jorkšyre, Jungtinėje Karalystėje.
Anksčiau, 2022 m., „Rimac Nevera“ elektrinis sportinis automobilis pasiekė maksimalų 415 kilometrų per valandą greitį, kurį „Rimac“ taip pat siūlo patirti savo išskirtiniams klientams: rengs renginius, kuriuose vairuotojai galės pasiekti šį maksimalų greitį savo turimais automobiliais. Nesame tikri, ar „Aspark“ galės pasiūlyti tokią pat patirtį savininkams, tačiau sveikiname juos su pergale. Dabar pažiūrėkime, kaip jie bandys pasiekti „Rimac“ greičio rekordą važiuodami atbuline eiga, kad būtų keista ir smagu.