„Volkswagen“ pirmą kartą svarsto galimybę uždaryti gamyklas Vokietijoje, o tai rodo didėjantį kainų spaudimą, kurį didžiausiam Europos automobilių gamintojui daro konkurentai iš Azijos.
Šis pirmadienio žingsnis – tai pirmas rimtas konfliktas tarp generalinio direktoriaus Oliverio Blume’o, kurį analitikai apibūdino kaip labiau linkusį siekti konsensuso nei dažnai kovingą jo pirmtaką Herbertą Diessą, ir didelę įtaką VW turinčių profsąjungų.
VW mano, kad viena didelė transporto priemonių gamykla ir viena komponentų gamykla Vokietijoje yra pasenusios, pareiškė jos darbuotojų taryba ir pažadėjo „griežtai pasipriešinti“ vykdomosios valdybos planams.
Trečiadienio rytą vyksiančiame darbo tarybos posėdyje kartu su „Volkswagen“ prekės ženklo vadovu Thomu Schaeferiu darbuotojams kalbės vyriausiasis finansų direktorius Arno Antlitzas.
„Volkswagen“ darbo tarybos vadovė Daniela Cavallo, įtakingos profsąjungos „IG Metall“ narė, sakė, kad tikisi, jog į derybas įsitrauks ir generalinis direktorius Blume, ir pridūrė, kad trečiadienio susitikimas grupės vadovybei bus „labai nepatogus“.
„IG Metall“ sužlugdė ankstesnius bandymus įvykdyti gilesnius pokyčius, paskutinį kartą 2022 m., kai Diessas pasitraukė iš generalinio direktoriaus pareigų.
Anksčiau analitikai įvardijo „VW“ gamyklas Osnabriuke, Žemutinėje Saksonijoje, ir Drezdene, Saksonijoje, kaip galimus uždarymo objektus. Žemutinės Saksonijos žemė yra antroji pagal dydį „Volkswagen“ akcininkė ir pirmadienį parėmė jos peržiūrą.
„Volkswagen“, kurioje dirba apie 680 000 darbuotojų, teigė, kad taip pat jaučiasi priversta nutraukti nuo 1994 m. taikomą darbo vietų saugumo programą, kuri neleidžia mažinti darbo vietų iki 2029 m., ir pridūrė, kad visos priemonės bus aptartos su darbo taryba.
„IG Metall“ teigia, kad darbo vietų apsauga apima „Volkswagen“ gamyklas Volfsburge, Hanoveryje, Braunšveige, Zalcgiteryje, Kaselyje ir Emdene.
„Padėtis labai įtempta ir jos neįmanoma įveikti paprasčiausiomis išlaidų mažinimo priemonėmis“, – pareiškime teigė J. Schaeferis.
VW, kurio pardavimai sudaro didžiąją dalį „Volkswagen“ vieneto pardavimų, pirmasis iš savo prekės ženklų pradėjo mažinti sąnaudas, siekdamas iki 2026 m. sutaupyti 10 mlrd. eurų, nes bando racionalizuoti išlaidas, kad išgyventų perėjimą prie elektromobilių.
Sudėtinga ekonominė aplinka, nauji konkurentai Europoje ir mažėjantis Vokietijos ekonomikos konkurencingumas reiškė, kad „Volkswagen“ turi daryti daugiau, sakė Blume savo vadovybei.
„Volkswagen“, kurios akcijos po pranešimo pabrango 1,2 proc., per pastaruosius penkerius metus prarado beveik trečdalį savo vertės ir tapo blogiausiai besiverčiančiu didžiausiu Europos automobilių gamintoju.
Ji susiduria su sudėtingais iššūkiais Europoje, JAV ir ypač Kinijoje, kur vietiniai elektromobilių gamintojai, vadovaujami BYD užima jos rinkos dalį. Per pastaruosius dvejus metus ji prarado daugiau akcijų vertės nei bet kuris kitas pagrindinis konkurentas.
„Volkswagen“ planai yra naujausias smūgis Vokietijos kancleriui Olafui Scholzui, kurio vadovaujama trijų partijų koalicija sekmadienį patyrė smūgį regioniniuose balsavimuose, kuriuose kraštutinių dešiniųjų partija „Alternatyva Vokietijai“ užėmė pirmąją vietą vienoje federalinėje žemėje ir antrąją Saksonijoje.
Carstenas Brzeski, „ING Research“ pasaulinės makroekonomikos padalinio vadovas, teigė, kad šis sprendimas parodė daugelį metų trukusio ekonomikos sąstingio ir struktūrinių pokyčių be augimo pasekmes.
„Jei tokiai pramonės milžinei tenka uždaryti gamyklas, tai gali būti seniai pribrendęs skambutis, kad (Vokietijos) ekonominės politikos priemones reikia gerokai paspartinti.“
Vokietijos ekonomikos ministerija teigė, kad „VW“ vadovybė turi elgtis atsakingai sudėtingomis rinkos sąlygomis, tačiau atsisakė konkrečiai komentuoti planuojamus mažinimus.
„IG Metall“ teigė, kad šis sprendimas „pakerta pamatus“ „Volkswagen“, kuris yra didžiausias Vokietijos pramonės darbdavys ir didžiausias automobilių gamintojas Europoje pagal pajamas.
Interviu „Volkswagen“ intranete Cavallo teigė, kad pastaraisiais metais „Volkswagen“ vadovybė priėmė „daug klaidingų sprendimų“, be kita ko, neinvestavo į hibridinius automobilius ir nesistengė greičiau kurti įperkamų akumuliatorinių elektrinių automobilių.
Užuot uždarinėjusi gamyklas, valdyba turėtų mažinti sudėtingumą ir pasinaudoti visų „Volkswagen“ grupės planų sinergijos privalumais, sakė Cavallo.