Prieš kelis mėnesius Europos Sąjungos valdžios institucijos paskelbė nustatančios papildomus tarifus tiems Vidurio Karalystės elektromobilių gamintojams, kurie pasinaudojo Pekino finansine parama, kad galėtų konkuruoti Europos rinkoje. Dauguma bendrovių stengiasi pradėti bendradarbiavimą su Europos gamyklomis, kad išvengtų šio mokesčio. Chery elgiasi visiškai priešingai.
Chery vieneriems metams atidėjo deklaruotą „Omoda 5 EV“ gamybos Ispanijoje pradžią, praneša „Automotive News Europe“. Elektrinis krosoveris buvusioje „Nissan“ gamykloje Barselonoje turėjo būti pradėtas gaminti jau 2024 m. spalį. Dabar kinų pusė kalba apie 2025 m. spalį.
Tai bloga žinia Ispanijos miestui. Buvo tikimasi, kad Barselonoje, investavus „Chera“, bus sukurta kiek daugiau nei 1 000 darbo vietų. Be to, neseniai vykusios kelionės į Kiniją metu Ispanijos Ministras Pirmininkas Pedro Sanchezas pareiškė, kad jis nepritars tam, kad ES institucijos nustatytų papildomus tarifus elektromobiliams iš Kinijos.
Nuo liepos mėn. ES valdžios institucijos renka iš Artimosios Karalystės išankstinius mokėjimus už būsimus tarifus akumuliatoriniams automobiliams. Galutinai dėl jų bus apsispręsta Briuselyje lapkričio mėnesį, tačiau jau dabar žinoma, kad, be jau galiojančių 10 proc. – Kinijos bendrovės, gaunančios savo vyriausybės paramą, turės sumokėti papildomą 20,8 proc. muitą, jei bendrovė bendradarbiaus su ES institucijomis nustatant Kinijos vyriausybės paramą. Nebendradarbiavusioms bendrovėms turėtų būti taikomas 37,6 proc. muitas, o bendradarbiaujančioms – 20,8 proc. muitas. Taip pat žinoma, kad BYD konglomeratas turėtų mokėti 17,4 proc. muitą, o Geely – 19,9 proc. muitą.
Kai kurios Kinijos bendrovės, siekdamos išvengti būsimų muitų, nusprendė bendradarbiauti su Europos gamyklomis. Taip, pavyzdžiui, bus su „Leapmotor“, kuri gamins T03 modelį Lenkijos mieste Tychy. Tikimasi, kad pirmieji automobiliai nuo linijos nuriedės iki 2024 m. pabaigos.
Chery nusprendė pasielgti priešingai ir palaukti jau suplanuotos gamybos pradžios Europoje. Kaip praneša „Automotive News Europe“, tai gali būti susiję su Europos Sąjungos valdžios institucijų jau paskelbtu mechanizmu, pagal kurį atleidimas nuo muitų priklauso nuo Europos dalyvių dalyvavimo kuriant automobilį laipsnio. Tokiu atveju paprasčiausias galutinis automobilių surinkimas Europoje iš kelių importuotų – ir anksčiau Kinijoje surinktų – komponentų problemos neišspręstų.