Praėjusį penktadienį Markyates, ramaus miestelio į šiaurę nuo Londono, keliai tapo tragiško įvykio automobilių entuziastams liudininkais – per avariją buvo smarkiai apgadintas „Ferrari F40“, superautomobilis, kurio vertė viršija 2 mln. dolerių. Pranešama, kad automobilis atsitrenkė į apšvietimo stulpą, ir nors vairuotojas liko gyvas, pirminiais duomenimis, jis buvo nuvežtas į ligoninę apžiūrai.
Kas nutiko?
Įvykio vaizdo įraše matyti, kaip „Ferrari F40“ nuvažiuoja nuo kelio ir atsitrenkia į netoliese esančius krūmynus. Nuolaužose matomi plastikiniai sėdynių užvalkalai leidžia manyti, kad automobilis galėjo būti bandomas po techninės priežiūros. Vaizdo įraše, kuriuo plačiai dalijamasi socialiniuose tinkluose, pateikiamas sukrečiantis avarijos padarinių vaizdas: automobilis apvirto ant šono, jo kėbulas sudraskytas, patirta didelių struktūrinių pažeidimų.
Nors tiksli avarijos priežastis lieka neaiški, pirminiai spėjimai rodo, kad tai buvo šaltų oro sąlygų ir galingo F40 variklio su dviem turbinomis V8 derinys. Kai temperatūra svyravo apie 7 °C, padangos galėjo būti nepakankamai sukibusios su kelio danga, o tai yra labai svarbus veiksnys, kai automobilis garsėja savo negailestinga galia.
Greasy road, too low a gear, gap to the car in front, too much loud pedal and around she goes!
— _ (@DabOf0ppo) January 17, 2025
Silly bugger.#Ferrari #F40 pic.twitter.com/87FKuIxhRB
Ar remontas apskritai įmanomas?
„Ferrari F40“ yra retas brangakmenis, kurio visame pasaulyje pagaminta tik 1315 vienetų. Aukcionuose už nesugadintus egzempliorius nuolat prašoma beveik 2 mln. dolerių. Didelė šio automobilio žala – nuo sunaikintų kėbulo plokščių iki galimos žalos pusiau monokokinei važiuoklei – kelia nelengvą klausimą: Ar jį apskritai galima išgelbėti?
Ekspertai spėja, kad visiška restauracija, jei ji įmanoma, gali kainuoti šimtus tūkstančių dolerių ir gali prireikti įsigyti retų dalių ar net pagaminti pagal užsakymą. Jei automobilio variklis yra pažeistas, tikimybė, kad jį pavyks visiškai atkurti, dar labiau sumažėja.
F40 palikimas
1987 m. „Ferrari“ 40-mečio proga pristatytas F40 tebėra vienas labiausiai vertinamų superautomobilių automobilių istorijoje. Šis modelis, garsėjantis savo puikiomis eksploatacinėmis savybėmis ir lengva konstrukcija, buvo paskutinis modelis, kurį asmeniškai prižiūrėjo Enzo Ferrari. F40 varomas 2,9 l V8 variklio su dviem turbokompresoriais, išvystantis svaiginančią 471 arklio galią ir galintis išvystyti maksimalų 324 km/val. greitį.
Nepaisant garsaus palikimo, F40 nėra skirtas silpnų nervų žmonėms. Neturėdamas modernių pagalbinių vairuotojo priemonių, tokių kaip traukos kontrolė ar ABS, jis reikalauja pagarbos ir įgūdžių iš savo vairuotojo – akivaizdus priminimas, kad net ir legendos gali suklupti netinkamomis sąlygomis.