Prieš kurį laiką buvo pastebėta, kad iš gamintojų asortimento nyksta šeimyniniai minivenai. Pastaruoju metu pastebėjome kitą nerimą keliančią tendenciją – vadinamųjų „karštųjų hečbekų“, t. y. galingų vidaus degimo varikliais varomų kompaktinių automobilių arba mažesnių B segmento modelių, nykimą. Konkurencijos su „Golf GTI“ beveik nebeliko.
„Hyundai i30 N“, „Peugeot 308 GTI“, „Seat Leon Cupra“, „Škoda Octavia RS“, „Renault Megane R.S.“ – ne, tai nėra „Golf GTI“ konkurentai, tai, priešingai nei įprasta, yra automobiliai, kurių nebepirksime, bet kuriuos vis dar puikiai prisimename. Pastaruoju metu karštųjų hečbekų rinka neįtikėtinai susitraukė. Norint įsigyti galingą hečbeką, šiandien reikia rinktis iš trijų automobilių arba turėti daug daugiau pinigų sportiniam automobiliui.
„Golf GTI“, „Focus ST“ ir pabaiga
„Volkswagen“ siūlo tradicinį „Golf GTI“ variantą su 265 AG varikliu. Netrukus prekyboje pasirodys ir „Clubsport“ variantas. Dar visai neseniai buvo galima užsisakyti „Golf R“ su 320 AG galios agregatu, tačiau, mano manymu, tai jau ne visai hot hečbekas, o sportinis automobilis. Po facelift’o jis toks ir bus. Buvo ir GTD versija, t. y. GTI su dyzeliniu varikliu po variklio dangčiu. Po facelift’o jos kol kas nėra. Lieka GTE alternatyva, taip pat sportiška versija, tačiau pripažinkime, kad tai taip pat nėra karštas hečbekas.
Ką apie tai sako konkurentai? „Ford“ kainyne yra „Focus ST“ – pigesnis ir su galingesniu 280 AG galios agregatu nei GTI, kurio pagrindas – 2.3 „EcoBoost“ variklis. Jį netgi galima įsigyti kaip universalų, ko šiuo metu negalima pasakyti apie sportiškus „Golf“ variantus.
Taip pat yra „Fiesta ST“, bet tik kainoraštyje. Automobilis nebegaminamas, jo įsigyti negalima, o greičiausiai tokių automobilių neturi ir dileriai. Tačiau yra alternatyva ir vienintelė rinkoje. Tai naujasis „Mini Cooper S John Cooper Works“ leidimas su 2 l varikliu, išvystančiu 204 AG. Tai nėra „Golf GTI“ ar „Focus ST“ konkurentas, tačiau tai yra klasikinis „hot hečbekas“.
Hot hečai +
Rinkoje yra dar trys kompaktiški automobiliai, kuriuos vieni vadins „hot hatch/, kiti – sportiniais automobiliais. Manau, kad dėl keturių varomųjų ratų ir labai didelės kainos jie nepriklauso tam pačiam segmentui kaip „Focus ST“ ir „Golf GTI“. Jie artimesni „Golf R“.
Taigi turime „Audi“ ir šviežią S3 bei aukščiausios klasės RS 3. Pirmasis su 333 AG 2,0 TFSI varikliu ir, žinoma, keturių varančiųjų ratų pavara, o antrasis – dar galingesnis (400 AG) su 2,5 TFSI varikliu.
Netrūksta ir kitų galingų vokiškų kompaktinių automobilių. Mercedes-AMG A 35 4MATIC su 306 AG varikliu arba galingiausią jo versiją – 45 S. Po variklio dangčiu – net 421 AG. Ir dar BMW su M135 modeliu ir 300 AG po variklio dangčiu.
Galiausiai yra „Toyota GR Yaris“. Automobilis visada turės 280 AG 1.6 Turbo variklį ir visų varančiųjų ratų pavarą.
Galingų keturiais ratais varomų hečbekų rinka egzistuoja, tačiau jie kainuoja virš 46 tūkst. eurų. Galima rinktis iš trijų vokiškų ir vieno „Toyota“ modelio. Tikrų karštųjų hečbekų, nors man labiau patinka terminas GTI, yra mažiau nei vienos rankos pirštų. „Golf GTI“ konkurentas praktiškai buvo tik „Ford Focus ST“. Ir jo dienos taip pat suskaičiuotos, nes „Ford“ jau paskelbė, kad jo gamyba baigsis 2025 m.
Apskritai atrodo, kad šis segmentas išnyks, o paskutinis jo atstovas gali būti jo karalius – „Golf GTI“. Ateities perspektyvų nėra. Greičiau planuojami sportiški elektromobiliai nei vidaus degimo varikliais varomi „hot hatch“.