Pagal JT EEK-R117 peržiūrą gerokai susidėvėjusios padangos vis tiek turėtų atitikti minimalius saugos, triukšmo ir pasipriešinimo riedėjimui reikalavimus, kuriuos šiuo metu atitinka tik naujos padangos. Tai reiškia, kad ilgiau tarnaujančios padangos ne tik užtikrins geresnes eksploatacines savybes, bet ir sumažins aplinkai tenkančią naštą.
Naujasis įstatymas jau galioja nuo 2024 m. liepos 1 d. Kiekviena padanga turi atitikti minimalius sukibimo, triukšmo ir pasipriešinimo riedėjimui reikalavimus, kurie vėliau nurodomi etiketėse. Ant jų bus nurodyta, kiek konkreti padanga yra gera kiekvienoje kategorijoje.
Pagal naująsias taisykles minimalių reikalavimų padangai turi būti laikomasi visą jos eksploatavimo laikotarpį, t. y. iki 1,6 mm protektoriaus storio.
Reguliavimas gali būti labai naudingas vairuotojams, kuriuos šiuo metu vilioja geros naujų padangų eksploatacinės savybės, tačiau po vieno ar dviejų sezonų padangos praranda savo savybes.
„Michelin“ grupė, kuri visiškai pritaria šioms taisyklėms, jau nuo seno daug dėmesio skiria gaminių kokybei per visą padangos gyvavimo ciklą. Bendrovės teigimu, jos padangos, nors ir akivaizdžiai brangesnės už daugelį konkurentų, su 50 proc. nusidėvėjusiu protektoriumi sugeba stabdyti vidutiniškai 3,4 metro anksčiau nei naujos konkurentų padangos. Tai buvo įrodyta per nepriklausomą bandymą „ATP Automotive Testing“ gamykloje Papenburge, Vokietijoje.
Ilgesnio naudojimo padangos daro mažesnį poveikį aplinkai
„Michelin“ tyrimo duomenimis, 50 proc. padangų iš eksploatacijos išimama nepasiekus 3 mm protektoriaus gylio. Daugeliu atvejų jos dar gali važiuoti metus, tačiau dažnai jų elgesys jau būna toks blogas, kad naudotojai jas pakeičia.
Naujasis reglamentas turės įtakos naujų padangų paklausai Europoje, kuri gali sumažėti 128 mln. vienetų per metus, o tai leistų sumažinti išmetamo CO2 kiekį maždaug 6,6 mln. metrinių tonų. Kasmet pasaulyje per anksti iš eksploatacijos išleidžiama 400 mln. padangų. Tai sustabdžius būtų išvengta 35 mln. metrinių tonų CO2, o tai prilygsta Niujorko miesto išmetamų teršalų kiekiui per šešis mėnesius.
Teoriškai naujasis reglamentas taip pat leis vairuotojams vien Europoje sutaupyti apie 7 mlrd. eurų per metus padangoms su sąlyga, kad padangų gamintojai dėl sumažėjusios padangų paklausos nedidins kainų, nepradės mažinti gamybos apimčių, neatleis darbuotojų ir taip nedarys įtakos gamybos mažinimui su padangų sektoriumi glaudžiai susijusiuose sektoriuose. Tačiau pranešimuose spaudai tai nebeatrodo taip gerai.