Oficialu: BMW „i“ era jau baigėsi. Naujasis 2025 m. X3 M50, pakeisiantis ankstesnį X3 M40i, atsisako „i“ priesagos, o po to pasirodys ir daugiau vidaus degimo variklius turinčių BMW. Kaip pirmą kartą pranešė gerbėjų svetainė „BMW Blog“, vyresnysis BMW viceprezidentas Berndas Körberis nurodė, kad istorinis „i“ žymėjimas nuo šiol bus naudojamas tik kaip priešdėlis elektromobilių modelių pavadinimuose. BMW ryšių su žiniasklaida komanda patvirtino, kad šis pakeitimas įvyks.
„Istoriškai, nors mūsų BMW „i“ interpretacija visada buvo kitokia, tai daugiau naujovių, nebūtinai tik elektrinių, ir mes istoriškai turėjome įpurškimą [ženklelio] pabaigoje“, – „BMW Blog“ sakė Körberis. „Sakėme, kad norėtume išlaikyti „i“ kaip privalumą ir norėtume išlaikyti jį kaip parašą, kuris rodytų, kad vairuojate elektrinį automobilį, ir tokia buvo mūsų logika.“
Pirmieji BMW bandymai su degalų įpurškimu, žinoma, buvo susiję su aviacija. Pirmieji BMW kelių automobiliai su „i“ priesaga iš tikrųjų nebuvo su degalų įpurškimo sistema; 1963 m. 1800ti modelyje „t“ reiškė „touring“, o „i“ – „international“. Vėliau, kaip ir 1971 m. 3.0CSi, „i“ iš tiesų buvo skirtas nurodyti, kad atitinkamas „Bimmer“ turi degalų purkštukus, o ne karbiuratorius.
1972 m. pasirodė „2002tii“, kurio 2,0 l darbinio tūrio variklyje buvo sumontuotas mechaninis „Kugelfischer“ degalų įpurškimas. Verta pabrėžti, kad elektroninis degalų įpurškimas jau egzistavo ir buvo siūlomas kitų markių varikliuose, tačiau 2002tii buvo tokia smarki maža batų dėžutė, kad jos dvigubas „ii“ žymėjimas prikaustė visuomenės vaizduotę.
Vėliau pasirodžiusioje E21 3 serijoje tik 320i ir vėliau 318i modeliuose buvo montuojamas degalų įpurškimas, todėl „i“ priesaga ėmė reikšti sportinę intenciją ir šiek tiek daugiau technologijų po bavariškais snukiais. Peršokus kelerius metus į priekį, BMW iš įpročio savo automobilius dažniausiai žymėjo kaip 330i. Jei visi automobiliai turi degalų įpurškimo sistemą, kokia prasmė ją vadinti? „Porsche“ turėjo atsakyti į tą patį klausimą dėl savo „Turbo“ pavadinimo, jį iš esmės paversdama apdailos lygiu.
Tačiau „i“ dabar BMW taip pat naudoja kaip pavadinimą savo elektra varomiems automobiliams – su degalų degimo nuotolio ilgintuvu arba be jo – nuo pirmojo i3. Dabar yra visa „i“ modelių gama, ir nors i3 buvo žaviai keistas, tarsi šiuolaikinė „Isetta“, tokie modeliai kaip i4 ar i5 yra visiškai įprasti. Kaip ir įprastinė vidaus degimo transporto priemonė, pavyzdžiui, X3.
BMW nepateikia duomenų, kada šis pakeitimas bus pradėtas taikyti, tačiau vargu ar tai reiškia eros pabaigą. Daugiau nepritarimo sulaukėme tuomet, kai skaitmeniniai modelių pavadinimai nustojo žymėti variklio darbinį tūrį, o tie laikai jau seniai praėjo. Vienintelis pastovus dalykas yra pokyčiai.
Žinoma, jei esate užkietėjęs BMW gerbėjas, galbūt šiek tiek liūdite, kad „i“ priesaga išnyko. Todėl pažymėkite jos išėjimą, tada sėskite į savo senovinį „2002tii“ ir leiskitės į šalutinius kelius, būtinai kirčiuodami „t“ ir dėdami taškus ant „i“.