Kuklusis „Dacia Sandero“ buvo populiariausias naujas lengvasis automobilis Europoje balandžio mėn. ir 2024 m. pirmuosius keturis mėnesius yra sąrašo viršuje, o neseniai pirmavęs elektrinis „Tesla Model Y“ nukrito į 8 vietą.
Balandžio mėn. buvo dar vienas mėnuo, kai naujų automobilių pardavimas Europoje išaugo. ES, ELPA ir Jungtinėje Karalystėje įregistruota 1 080 913 automobilių, t. y. 12 proc. daugiau nei praėjusių metų balandį (ES parduota 803 568 automobiliai; +13,7 proc. per metus). Keturių mėnesių duomenys taip pat teigiami: Europoje įregistruoti 4 476 369 automobiliai, t. y. 6,5 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu (ES – 3 683 042 automobiliai; +6,6 proc.).
Vokietija išlieka didžiausia rinka (per keturis šių metų mėnesius parduota 937 887 automobiliai), po jos seka Jungtinė Karalystė (679 822 automobiliai) ir Prancūzija (591 879 automobiliai). Tik vienoje iš 10 didžiausių rinkų pardavimai nepadidėjo (Švedijoje – -2,5%).
Kalbant apie įvairių transmisijų populiarumą, benzininiai automobiliai vis dar pirmauja. Toliau seka hibridiniai automobiliai (ACEA ataskaitose kartu įtraukiami pilnaviduriai ir MHEV automobiliai), elektromobiliai, automobiliai su dyzeliniais varikliais ir, galiausiai, iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai. Verta pažymėti, kad tik lengvųjų automobilių su dyzeliniais agregatais paklausa sumažėjo (8,5% per metus).
Taip pat reikėtų pažymėti, kad elektrinių automobilių pardavimai ir toliau auga, tačiau ne taip smarkiai kaip, pavyzdžiui, hibridinių automobilių (nuo 6% iki 21,8%). Įdomi situacija susiklostė didžiausioje rinkoje – Vokietijoje. Ten dėl panaikintų elektromobilių įsigijimo lengvatų jų pardavimai per keturis mėnesius, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo daugiau kaip 10,8%, o dyzelinių automobilių pardavimai išaugo 9,5%.
„Sandero“ šviečia, „Golf“ atakuoja, „Model Y“ turi problemų
Tarp populiariausių modelių taip pat pastebimi pokyčiai – automobilis, kuris pernai buvo pirmoje vietoje, t. y. „Tesla Model Y“, šiemet parduodamas kur kas prasčiau (kritimas net 17,4%), todėl šiuo metu yra 8 vietoje. Kita vertus, puikių rezultatų pasiekė „Dacia Sandero“, kuris tiek balandį, tiek per keturis šių metų mėnesius pelnė perkamiausio automobilio statusą. Labai išaugo „VW Golf“ pardavimai (beveik 53 proc.), ir jei tokia dinamika išliks, gali būti, kad kompaktiškasis VW pergalingai sugrįš į pirmąją vietą.
Toliau pateikiami pagrindiniai keturių šių metų mėnesių prekių ženklų ir modelių duomenys.
Populiariausių naujų lengvųjų automobilių markių dešimtukas Europoje I-IV 2024 m. laikotarpiu (duomenys: „Automotive News Europe“, „Data Force“)
Pozicija | Markė | Pardavimai I-IV 2024 m. (vnt.) | Skirtumas iki I-IV 2023 m. (proc.) |
---|---|---|---|
1 | Volkswagen | 446 319 | +0,6 |
2 | Toyota | 323 007 | +16,3 |
3 | BMW | 261 304 | +20,1 |
4 | Skoda | 247 917 | +12,2 |
5 | Peugeot | 235 053 | +1,8 |
6 | Audi | 220 297 | -7,5 |
7 | Renault | 219 587 | +3,4 |
8 | Dacia | 201 649 | +5,3 |
9 | Kia | 187 894 | -5,4 |
10 | Hyundai | 181 845 | +5,0 |