„Toyota Gazoo Racing“ generalinis direktorius mano, kad elektra varomų automobilių ateitis dar toli gražu neaiški. Jis prabėgomis pranešė, kad bendrovė vis dar nori kurti vidaus degimo agregatus ir kad bendrovė ieško įvairių plėtros krypčių, ne tik elektrinių.
Automobilių pasaulio vaizdas per artimiausius kelerius metus yra viena aktualiausių temų šioje pramonės šakoje. Grynai teoriškai ateitis gali atrodyti neabejotina – 2035 m. bus uždrausta pardavinėti automobilius su vidaus degimo varikliais. Tačiau tikėtina, kad šios priemonės bus peržiūrėtos, o tai gali apversti planus aukštyn kojomis.
Todėl šiuo metu išgyvename tam tikrą pereinamąjį laikotarpį. Įmonės kuria naujus elektrinius modelius, plėtoja infrastruktūrą ir ruošiasi visiškam elektrifikavimui, tačiau kartu vis garsiau kalba apie savo ateities planus, susijusius su klasikiniais vidaus degimo varikliais. Tačiau dar prieš kelerius metus daugelis markių triukšmingai skelbė apie laipsnišką perėjimą prie vien tik elektrinių automobilių.
Pramonė tampa vis labiau susiskaldžiusi ir vis daugiau gamintojų pripažįsta, kad norės kuo ilgiau naudoti degimo įrenginius. Prie šios grupės ką tik prisijungė Japonijos milžinės „Toyota Gazoo Racing“ sportinės padalinio vadovas Tomoya Takakashi. Interviu Australijos leidiniui „CarExpert“ jis pareiškė, kad vidaus degimo varikliai visai nėra problema ir kad kalbant apie aplinkosaugos ir išmetamųjų teršalų problemas nereikėtų į juos kreipti dėmesio.
Norime kuo ilgiau naudoti vidaus degimo variklius. Galbūt ateityje šie agregatai bus uždrausti, tačiau jie nėra blogas dalykas. Priešas yra anglies dioksidas.
Tomoya Takakashi „Toyota Gazoo Racing“ vadovas
Automobilių ateitis – elektra? „Toyota“ pripažįsta: „mes nesame tikri“
„Toyota“ intensyviai kuria klasikinių jėgos agregatų alternatyvas. Ji daug dėmesio skiria vandeniliui, taip pat pradėjo sintetinių degalų tyrimus. Tačiau, palyginti su kitomis didelėmis korporacijomis, japonai į elektromobilumo pasaulį įsitraukė palyginti vėlai. Toyota bZ4X rinkoje pasirodė tik 2022 m., o Europoje „Volkswagen“ tuo metu jau siūlė keturis ID modelių gamos modelius.
Takahashi taip pat pripažino, kad šiuo metu neįmanoma nuspėti automobilių rinkos ateities. Jo nuomone, visiškai elektrinė ateitis jau nėra visiškai tikra, todėl „Toyota“ bando kurti daug atskirų alternatyvų vienu metu.
Naudodami hibridines technologijas galime sumažinti anglies dioksido pėdsaką ir naudoti sintetinius, anglies dioksido neišskiriančius degalus. Nesame tikri dėl elektrifikavimo ir kada jis įvyks. Pasaulyje diskutuojama, kad ne visi automobiliai bus elektriniai. Niekas negali nuspėti ateities 10 metų į priekį. Mūsų kryptis slepia daugybę kelių, ne tik elektromobilių.
Tomoya Takakashi „Toyota Gazoo Racing“ vadovas