Jau daugelį metų automobilių gamintojai raginami mažinti anglies dioksido išmetimą gamyboje. Griežčiausia ES spaudimo priemonė – baudos už per didelį išmetamo CO2 kiekį. Jau dabar aišku, kas sumokėjo daugiausiai.
„Automotive News Europe“ gavo ES duomenis apie baudas automobilių gamintojams už 2020 m. išmetamą CO2 kiekį. Tai buvo svarbūs metai, į kuriuos, be pačios išmetamųjų teršalų ribos, buvo įtrauktas reikalavimas dėl minimalaus nulinės taršos automobilių, arba praktiškai elektromobilių, pardavimo. Pasirodo, bendra ES tuo metu paskirtų baudų suma siekė 550 mln. eurų.
2020-2024 m. laikotarpiu ES valdžios institucijos nustatė 95 g CO2/km ribą. Jei visų tam tikro gamintojo tam tikrais metais parduotų automobilių vidutinis išmetamųjų teršalų kiekis viršija šią ribą, taikomos baudos. Ši suma dauginama iš parduotų automobilių skaičiaus.
Europos Komisija nepaskelbė tikslių baudų, skirtų atskiriems gamintojams, sumų. Tačiau, kaip praneša ANE, pati „Volkswagen“ grupė pripažino, kad sumokėjo daugiau kaip 100 mln. eurų už tai, kad CO2 ribą viršijo vos 0,75 g/km. Kitas gamintojas, kuriam teko sumokėti nemažą sumą, buvo „Jaguar Land Rover“. Britai sumokėjo 40 mln. eurų už tai, kad standartą viršijo maždaug 3 g CO2/km.
Tarp kitų įmonių, kurios 2020 m. turėjo sumokėti baudas už per didelį išmetamo CO2 kiekį, ANE mini „Suzuki“, „Subaru“, „Bentley“, „Lamborghini“, „McLaren“ ir „SsangYong“ (komercinių transporto priemonių atveju).
ANE skaičiavimais, „Suzuki“ turėjo sumokėti apie 160 mln. eurų už 10,4 g CO2/km viršijimą. Subaru, kuri viršijo ribą net 34 g CO2/km, turėjo sumokėti apie 52 mln. eurų.