• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Šiuolaikiniai dyzeliai nėra nuodingi! Kampanija tęsiasi…

pagal Andžej Biaigo
2024.04.24, 13:53
Naujienos
A A
0
dyzelinio automobilio ismetimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Dėl „dyzelgeito“ skandalo žmonės blogai arba… labai blogai kalbėja apie dyzelinius variklius. Pasirodo, ne visai teisingai. Šiuolaikiniai agregatai yra ekonomiški ir labai patvarūs!

Rudolf Diesel svajonė buvo sukurti labai efektyvų variklį, kuris galėtų veikti naudojant bet kokio tipo degalus. Vokietis pradėjo eksperimentuoti su degalais iš… anglies dulkių. Tačiau paaiškėjo, kad jos yra abrazyvinės ir nelabai lengvai paduodamos. Laikui bėgant buvo pasirinkta nafta. Skystą angliavandenilių mišinį lengviau paduoti. Ne mažiau svarbu ir tai, kad jei variklis gali deginti pramoninį aliejų, jis gali deginti ir maistinį ar kitą aliejų.

Pastarieji trys dešimtmečiai buvo ypač svarbūs dyzelinių variklių plėtrai. Pradėjus naudoti turbokompresorius ir vėliau išpopuliarėjus „common rail“ maitinimo sistemai, padidėjo dyzelinių variklių našumas, o degimo lygis išliko žemas. Šiuolaikinė įranga taip pat sumažino dyzelinių variklių toksiškumą – efektyvus dyzelinis variklis, net ir be DPF, neturėtų būti dūmingas.

Vis griežtesni išmetamųjų teršalų standartai didino dyzelinių variklių „švarumą“. Pirmasis didelis proveržis buvo „Euro 3“, po to – „Euro 4“. Vėlesni išmetamųjų teršalų standartai dar labiau sugriežtino reikalavimus. Taigi, ar dyzelinas yra toksiškas? Tiesiog pažvelkite į lentelę, kurioje pateikti leistini išmetamųjų teršalų kiekiai pagal įvairius išmetamųjų teršalų standartus, ir pabandykite patys atsakyti į šį klausimą. Tiems, kurie domisi ribinėmis vertėmis ir jų palyginimu, pateikiama išsami lentelė, kurią galima rasti Vikipedijoje.

Euro standartu reikalavimai
Euro standartų reikalavimai

Daugelyje Europos šalių įvažiavimas į miestų centrus neribojamas transporto priemonėms su benzininiais varikliais, atitinkančiais „Euro 3“ (o kartais ir žemesnį) išmetamųjų teršalų standartą. Dyzeliniams varikliams taikomi apribojimai kartais yra daug griežtesni. Tuo tarpu „Euro 5“ dyzeliniai varikliai, kuriems dažnai neleidžiama įvažiuoti į miestus, išmeta mažiau anglies monoksido nei „benzininiai“, atitinkantys „Euro 3“ standartą, ir nedaug daugiau azoto oksidų, kurie laikomi pagrindine dyzelinių variklių problema.

„Euro 6“ standartą atitinkančiam dyzeliniam varikliui leidžiama išmesti iki 0,08 g/km azoto oksidų. Lengviesiems automobiliams nuo „Euro 5“ standartų atitinkančių automobilių leidžiama išmesti 0,06 g/km. Taigi skirtumų yra, tačiau vargu ar juos galima pavadinti bedugne – ypač atsižvelgiant į senesnius standartus, kurie šiame intervale yra gerokai didesni. Be to, kietųjų dalelių išmetimo rodikliai suvienodėjo. Dyzeliniams ir tiesioginio įpurškimo benzininiams varikliams 0,0045 g/km riba įsigaliojo nuo „Euro 5“ ir nebebuvo griežtinama.

Skaitykite  Kodėl kai kurių vairuotojų automobiliai visada blizga?

Dėl viso to teigti, kad tam tikro tipo variklis yra nuodingas, yra rizikinga. Be to, gali būti neteisinga diferencijuoti benzino ir dyzelino draudimus dėl aukštesnių išmetamųjų teršalų standartų. Leidžiamų lygių skirtumai yra tokie maži, kad techniniai gedimai (pvz., purkštukų nusidėvėjimas, EGR arba alyvos deginimas) arba neteisėti pakeitimai (pvz., DPF, OPF ir EGR pašalinimas, lustinis derinimas ir t. t.) gali turėti daug didesnę įtaką faktinei išmetamųjų dujų sudėčiai. Gaila, kad domėjimasis transporto priemonių būkle yra beveik nulinis ir apie jį nekalbama kalbant apie švarias transporto zonas arba planuojamus transporto priemonių registracijos ar naudojimo mokesčius.

Taip pat skaitykite: „Kuo skiriasi dyzelinas nuo benzino?“

Taip pat nereikėtų pamiršti, kad dyzeliniai varikliai yra ekonomiškesni už benzininius. Todėl jie išmeta mažiau anglies dioksido vienam nuvažiuotam kilometrui, ir dėl to jau daugelį metų vyksta pasaulinė kova.

Žymos: dyzeliniai automobiliai
Dalintis140DalintisSiųstiDalintis24

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.