Automobilių pramonės milžinė „Stellantis“ sukūrė klientų kompensavimo platformą, skirtą 1.0 ir 1.2 „PureTech“ variklių problemoms spręsti, taip pat dyzelinių variklių „AdBlue“ rezervuaro problemoms spręsti. Tačiau šis žingsnis susijęs su pastebimais apribojimais, todėl kai kurie naudotojai abejoja, ar jie atitinka reikalavimus.
Problema: „PureTech“ varikliai
1.2 „PureTech“ variklis, ne kartą pelnęs Europos metų variklio apdovanojimą, buvo giriamas už degalų naudojimo efektyvumą ir našumą. Tačiau jo patikimumu suabejota dėl plačiai paplitusių problemų, ypač dėl alyvoje panardinto paskirstymo diržo. Laikui bėgant diržas gali suirti, užkimšti alyvos kanalus ir sukelti didelių variklio problemų. Kitos problemos – padidėjusios alyvos sąnaudos ir ankstyvas stūmoklio žiedų susidėvėjimas nuo 2014 m. balandžio mėn. iki 2018 m. liepos mėn. pagamintuose agregatuose.
Vėliau bendrovė pristatė patobulintą 136 arklio galių variklio versiją su grandininiu paskirstymo mechanizmu ir patobulintais komponentais, tačiau tai nesumažina dabartinių naudotojų susirūpinimo.
„Stellantis“ pagalbos platforma
Reaguodama į tai, „Stellantis“ pristatė internetinę platformą, skirtą kompensacijų prašymams palengvinti. Šiuo metu ši platforma veikia Prancūzijoje ir Ispanijoje, o iki 2025 m. vasario mėn. ji bus įdiegta ir kitose Europos šalyse. Reikalavimus atitinkantys naudotojai gali pateikti prašymus ir įkelti dokumentus naudodamiesi supaprastintu skaitmeniniu procesu, kuriam padeda dirbtiniu intelektu paremtas klientų aptarnavimas.
Ko galite reikalauti?
- Paskirstymo diržo gedimai: Taikoma varikliams su klasikiniu įsiurbimo varikliu (1,0 l ir 1,2 l, pagamintiems nuo 2012 m. birželio mėn. iki 2022 m. birželio mėn.) ir varikliams su turbokompresoriumi (1,2 l, pagamintiems nuo 2014 m. balandžio mėn. iki 2022 m. birželio mėn.).
- Per didelis alyvos suvartojimas: Taikoma 1.2 PureTech varikliams, pagamintiems nuo 2014 m. balandžio mėn. iki 2018 m. liepos mėn.
Tinkamumo kriterijai:
- Transporto priemonė turi būti jaunesnė nei 10 metų, o jos rida turi būti mažesnė nei 175000 km.
- Gedimai turi būti įvykę nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2024 m. kovo 18 d.
Problemų, susijusių su dyzeliniais varikliais, sprendimas
Platforma taip pat apima „BlueHDi“ dyzelinių variklių „AdBlue“ bako problemas, kai dėl kristalizacijos dažnai tenka brangiai kainuojantį sistemos pakeitimą. Reikalavimus atitinkantys remonto darbai taikomi agregatams, pagamintiems nuo 2014 m. sausio mėn. iki 2020 m. rugpjūčio mėn. ir suremontuotiems po 2021 m. sausio 1 d.
Kas toliau laukia Lietuvos vartotojų ?
Nors Lietuvoje ši platforma dar nepradėta naudoti, lietuvių kalbos įtraukimas į ją rodo, kad ji jau netrukus pasirodys. Lietuvos „Peugeot“, „Citroën“, „DS“, „Opel“, „Fiat“ ir „Jeep“ automobilių naudotojai netrukus galės kreiptis dėl kompensacijos už šias plačiai paplitusias variklio problemas.
Nors „Stellantis“ iniciatyva yra žingsnis teisinga linkme, dėl jos apribojimų kai kurie naudotojai liko nusivylę. Nukentėjusių transporto priemonių savininkai raginami stebėti platformos prieinamumą savo regione ir surinkti reikiamus dokumentus, kad būtų užtikrintas sklandus žalos atlyginimo procesas.