„Suzuki“ atsisako keleto vidaus degimo varikliu varomų Europos modelių, kad sumažintų vidutinį išmetamo CO2 kiekį ir pasiruoštų kitais metais pradėti gaminti savo pirmąjį visiškai elektrinį automobilį.
Bendrovė pranešė, kad iki 2025 m. pradžios sustabdys mini automobilio „Ignis“, hibridinio kompaktinio universalo „Swace“ ir mažo komercinio visureigio „Jimny“ pardavimus.
„Suzuki“ taip pat teigė, kad nesukurs naujojo „Swift“ mažojo automobilio, kuris tradiciškai yra šio modelio gamos viršūnė, sportinės versijos.
Bendrovė tikisi, kad šiais metais jos automobilių pardavimai visoje Europoje sumažės 19 proc. ir sieks 191 000 automobilių, palyginti su 236 000 praėjusiais metais, teigiama gegužės mėn. finansų pristatyme.
Jungtinėje Karalystėje, antroje pagal dydį „Suzuki“ Europos rinkoje, prekyba šiais modeliais bus nutraukta anksčiau, nes ten taikomi griežtesni išmetamųjų teršalų reikalavimai, sakė prekės ženklo atstovas spaudai.
„Šių modelių atsisakymas atlaisvins vietą elektra varomiems automobiliams ir suteiks mums galimybę konkuruoti laikotarpiu, kai mūsų verslą lems hibridinių ir elektra varomų produktų pardavimų santykis“, – pranešime sakė „Suzuki“ vadovas Jungtinėje Karalystėje Dale’as Wyattas.
Prieš pradėdama prekiauti elektra varomu automobiliu „Suzuki“ daugiausia dėmesio skirs mažų visureigių „Swift“, „S-Cross“ ir „Vitara“ bei hibridinio iš tinklo įkraunamo automobilio „Across“, kuris yra pakeista vidutinio dydžio visureigio „Toyota RAV4“ versija, pardavimams.
Preliminariais rinkos tyrimų bendrovės „Dataforce“ pardavimų duomenimis, „Ignis“ buvo ketvirtas geriausiai parduodamas „Suzuki“ modelis Europoje per pirmuosius penkis mėnesius – parduota 16 111 vienetų. Pirmąją vietą užėmė „Vitara“, po jos sekė „S-Cross“ ir naujasis „Swift“. Swift buvo lėčiausiai parduodamas modelis po Across.
Italijoje, didžiausioje automobilių gamintojo Europos rinkoje, „Ignis“ buvo antras pagal populiarumą „Suzuki“ automobilis, kurio buvo parduota 4647 vnt. (po „Vitara“).
„Suzuki“ stengėsi sumažinti vidutinį išmetamo CO2 kiekį, reaguodama į vis griežtėjančius išmetamųjų teršalų standartus.
Įmonė siūlo švelniai hibridines arba visiškai hibridines transmisijas visoje savo gamoje, tačiau šios technologijos nepakaks, kad CO2 kiekis būtų sumažintas pakankamai greitai ir atitiktų kitais metais Europos Sąjungoje įsigaliosiančius griežtesnius vidutinius reikalavimus.
Europos Sąjungoje ir Jungtinėje Karalystėje „Suzuki“ jungiasi su „Toyota“, „Mazda“ ir „Subaru“, o tai reiškia, kad šios bendrovės turi sumažinti vidutinį savo bendrų pardavimų CO2 kiekį.
„Suzuki“ pirmasis elektrinis automobilis Europoje pasirodys „vėliau“ kitais metais, teigė bendrovė, tačiau nepateikė išsamios informacijos.
Praėjusiais metais „Suzuki“ pristatė elektrinio visureigio „eVX“ koncepciją ir teigė, kad jis turėtų būti išleistas pasauliniu mastu 2025 m. Buvo pranešta, kad koncepcija turi 60 kilovatvalandžių baterijų bloką, kuris užtikrintų 550 km (342 mylių) nuvažiuojamą atstumą.
„eVX“ buvo pristatytas Indijoje – didžiausioje „Suzuki“ pasaulinėje rinkoje. „Suzuki“ teigė, kad savo elektrifikavimo siekiui Indijoje išleis daugiau nei 104 mlrd. rupijų (1,3 mlrd. JAV dolerių), įskaitant nuo 2026 m. pradėsiančią veikti baterijų gamyklą, skirtą elektra varomiems automobiliams, todėl tai bus viena didžiausių investicijų į baterijas ir elektromobilius visame pasaulyje.
„Suzuki Motor“ prezidentas Toshihiro Suzuki taip pat teigė, kad automobilių gamintojas planuoja iš partnerės „Toyota“ pasisemti žinių apie mažesnių elektromobilių technologijas. „Toyota“ turi 4,89 proc. akcijų „Suzuki“ ir šiuo metu savo gamykloje Burnastone, Anglijoje, gamina „Suzuki“ užsakymu nuvažiuojantį „Swace“ universalųjį automobilį, taip pat „Across“ Japonijoje.
„Suzuki“ gamina „Vitara“ ir „S-Cross“ modelius Vengrijoje. Praėjusiais metais gamykloje pagaminta 156 000 modelių, iš kurių, „Suzuki“ teigimu, 88 proc. sudarė hibridiniai modeliai. Gegužės mėn. finansiniame pristatyme bendrovė teigė, kad šiais metais tikisi, jog Vengrijoje gamyba sumažės 30 proc. iki 109 000 vienetų, tačiau nenurodė priežasties.
Šis sumažėjimas rodo, kad „Suzuki“ taip pat turės mažinti savo dviejų visureigių pardavimus, kad pasiektų CO2 tikslus, kurie bus pasiekti anksčiau nei elektromobilių pardavimai.
Gegužės mėn. pristatyme „Suzuki“ teigė, kad iki 2030 m. Europoje planuoja pristatyti penkis elektrinius modelius.