Frankas-Steffenas Walliseris, atsakingas už „Porsche 918“ ir nuo 2014 m. vairavęs beveik visus 911, dabar vadovauja didesniam projektui: nuo liepos pradžios jis tapo „Bentley“ prekės ženklo generaliniu direktoriumi. Naujojo „Continental“ pristatymas – puiki proga užduoti klausimus apie būsimą elektrinį ir kaip turtingiausieji finansuos naujų degalų kūrimą.
„Bentley“ iš karto pristatė naujojo „Continental“ kupė ir be stogo versijas. Paprastai, siekiant išlaikyti susidomėjimą, pastarosios pristatymas „šiek tiek“ užsitęsdavo. Tačiau ne šį kartą. „Kabrioleto modelio pristatymas rodo produkto potencialą, taip pat yra palinkėjimas klientams, kurie labai dažnai prašė tokio kėbulo“, – sako Walliseris, kai susėdame pokalbiui dar prieš pirmuosius važiavimus.
Produktas. Šis žodis dažnai skambėjo per susitikimą su žurnalistais Andermatte (Šveicarija), kur buvo nuspręsta pradėti gaminti „Continental“. Vietos pasirinkimas neturėtų stebinti – būtent Šveicarijoje yra didžiausia „suoliukų“ koncentracija, tenkanti vienam gyventojui.
„Produktas mums yra svarbiausias dalykas, nes jis apibrėžia prekės ženklą, apibrėžia bendravimą su klientu, galiausiai jis yra tai, ką jis galiausiai perka. Tai yra mano prioritetas“, – atsako Walliseris, paklaustas apie pirmuosius savo tikslus praėjus maždaug 80 dienų po to, kai pradėjo eiti pareigas. Iš ko gi susideda šis mistinis produktas?
„Sportinė patirtis vis dar svarbi. Yra posakis, kad „Bentley“ turi vairuotojus, o kiti automobiliai – savininkus. Tačiau prabangą sudaro viskas, kas susiję su stiliumi, kokybe, meistriškumu, medžiagomis, taip pat patirtis pardavėjo salone“, – sako jis.
Planų pasikeitimas
Walliser perima prekės ženklo valdymą po to, kai buvo pakeista asortimento elektrifikacija. Dar prieš kelerius metus tikslas buvo paprastas: po 2030 m. – tik elektriniai automobiliai. Ankstesnis markės generalinis direktorius Adrianas Hallmarkas atliko korekcijas ir daugiausia dėmesio skyrė iš tinklo įkraunamiems hibridiniams automobiliams, kaip matyti iš naujojo „Continental“. Elektromobiliai vis dėlto pasirodys, su nedideliu pasislinkimu, 2026 m. Šį projektą visiškai „išbandys“ Walliser.
„Esame pakeliui pristatyti pirmąjį elektromobilį, mūsų strategija apima ir kitus modelius, tačiau ji yra dinamiška ir pritaikoma, priklausomai nuo rinkos, technologijų, aplinkos, taisyklių“, sako generalinis direktorius.
Tačiau kol kas informacija apie pirmąjį elektrinį „Bentley“ yra likutinė – kūrėjai net nenori atskleisti, kokio tipo kėbulą turės automobilis. Walliser taip pat daug neatskleidžia:
„Labai svarbu, ypač mūsų segmente, kad automobilis ir toliau būtų kuriamas „vairuotojui“, jis turi užtikrinti gerą grįžtamąjį ryšį, bet kartu turi būti patogus: patogus vairuoti ir patogus krauti. „Bentley“ stilius bus išlaikytas, tai bus labai moderni interpretacija. Personalizavimas bus labai svarbus – ši rinkos dalis nuolat auga“, – girdžiu iš savo pašnekovo
Tačiau prabangos prekių ženklai mano kitaip
Walliseris buvo susijęs su „Porsche“ lenktyniniu padaliniu, o šis prekės ženklas orientuojasi į e. degalus: gaminamus iš anglies dioksido, naudojančius ekologišką energiją ir nereikalaujančius didelių variklio pakeitimų. Tas pats gali būti taikoma ir „Bentley“.
„Vandenilis yra prasmingas, ypač jei pridėjus šiek tiek anglies dioksido gaunamas ekologiškas metanolis, kurį galima lengvai saugoti ir deginti. Tai e. kuras, kurį jau naudojame. Tiesą sakant, netikiu vandenilio automobiliu – saugojimo infrastruktūra per brangi. Tikiu vandeniliu, kuris gali būti degalų bazė“, – sako Walliser.
„E. degalai turėtų būti anglies dioksido išmetimo mažinimo ateitis. – Jūs nepridedate anglies dioksido į atmosferą, jį paimate į degalus ir „grąžinate“ į atmosferą, kai juos sudeginate. Tai savotiška saugykla“, – teigia generalinis direktorius.
„Ar tai yra sprendimas prabangių automobilių segmento klientams, kurie ir toliau vertina vidaus degimo variklius? – Taip, ir jiems, tačiau manau, kad būtent prabangos segmento rinka gali lengviausiai finansuoti šią technologiją. Pasaulyje yra apie 1,3-1,4 mlrd. automobilių, per metus jų pagaminama apie 70 mln. Galite paskaičiuoti, kiek laiko prireiks pakeisti automobilių „parką“. Kadangi siekiama sumažinti anglies dioksido kiekį, turime turėti paprastą sprendimą“, – teigia Walliser.
Kol kas „Bentley“ pasikliauja iš tinklo įkraunamais hibridiniais automobiliais, kurie leidžia nuvažiuoti apie 80 km naudojant elektros energiją. Klientai šiltai priėmė šį sprendimą. Vis dėlto, norint sužinoti, ar e. degalai iš tikrųjų prigis, teks palaukti bent kelerius metus.