Vokietijoje baigėsi pirmas mėnuo, kai nebuvo skiriamos subsidijos elektra varomiems automobiliams. Nors kol kas negalima daryti jokių išvadų, pirmieji pirkėjų pasirinkimo pokyčiai jau matomi plika akimi.
Vokietija yra automobilių pramonės milžinė, o jos rinka taip pat didžiulė. Ten vyraujančios tendencijos labai dažnai anksčiau ar vėliau atsispindi ir kitose Europos šalyse. Todėl šiuo metu su dideliu susidomėjimu stebimi naujausi 2024 m. pirmųjų savaičių automobilių pardavimo duomenys. Ir tikrai yra ką sekti.
Federalinė kelių eismo tarnyba paskelbė oficialius 2024 m. sausio mėn. pardavimų duomenis. 2024 m. sausio mėn. Vokietijoje iš viso buvo parduoti 213 553 automobiliai. Palyginti su 2023 m. gruodžiu, tai 11,7 proc. mažiau, o 2023 m. sausį minimas ženklus 19,1 proc. padidėjimas.
Tačiau labai įdomūs atskirų tipų transporto priemonių statistiniai duomenys. Benzininiai varikliai yra neginčijamas karalius (87 724 vnt.), po jų seka hibridai (52 102 vnt.).
Pjedestalą užbaigia dyzeliniai varikliai su 40 936 vienetais, kurių pardavimai, reikia pažymėti, pirmą kartą per ilgą laiką išaugo. Palyginti su 2023 m. gruodžiu, jų pardavimai padidėjo 9,5 proc. ir, palyginti su 2023 m. sausiu, – 4,2 proc.
Taip pat skaitykite: „Vokietijos elektromobilių pramonė susiduria su krize: Didžiausia ES partija siūlo persvarstyti vidaus degimo variklių draudimą, spaudžiant rinkimams“.
Labai sumažėjo elektrinių automobilių pardavimai. Ar tai yra subsidijų pabaigos rezultatas?
Tuo tarpu 2024 m. sausio mėn. parduotų elektromobilių pardavimai sumažėjo 22 474 vnt. Tiesa, palyginti su pirmuoju 2023 m. mėnesiu, kalbame apie 10,5 proc. padidėjimą, tačiau žvelgdami į jau gruodžio mėnesio duomenis, kalbame apie didžiulį kritimą …. 54,9 proc.
Labai gali būti, kad toks didelis sumažėjimas yra rimtai susijęs su staigiu „Umweltbonus“ nutraukimu. Jis galiojo nuo 2016 m. ir padėjo finansuoti 2,1 mln. automobilių. Tačiau 2023 m. gruodžio 16 d. Vokietijos vyriausybė paskelbė apie elektromobilių subsidijavimo programos pabaigą, kuri įsigaliojo … diena vėliau.
Todėl 2024 m. sausis buvo pirmasis pilnas mėnuo, kai nekantrūs Vokietijos vairuotojai turėjo padengti visą elektromobilio vertę iš savo kišenės. Dabar verta atidžiai stebėti mūsų vakarų kaimynių rinką. Artimiausi mėnesiai parodys, ar toks didžiulis nuosmukis yra tik momentinis rinkos sukrėtimas, ar, nesant subsidijų, dalis vartotojų visam laikui nusigręš nuo elektromobilių.
Taip pat skaitykite: „Vokiečiams jau atsibodo elektromobiliai ir hibridai. Jie grįžta prie benzino!“