Vis labiau populiarėja ištraukiamos durų rankenos. Jos yra įspūdingos ir padeda optimizuoti automobilio aerodinamiką. Tačiau jos gali būti mirtinai pavojingos, įspėja Vokietijos automobilių klubas ADAC.
Ištraukiamas rankenas išpopuliarino „Tesla“. Vėliau amerikiečių gamintojo pėdomis pasekė kinai, taip pat daugelis Europos prekių ženklų. Šiandien jų galima rasti „Range Rover“, BMW, „Mercedes“ ir net „Kia“ automobiliuose.
Šio sprendimo šalininkai teigia, kad taip optimizuojamas oro srautas aplink kėbulą, todėl pagerėja aerodinamika ir akustinis komfortas.
Dauguma ištraukiamų rankenų veikia automatiškai, nes jas ištraukia ir įtraukia pavara. Tačiau vis dažniau, ypač pigesnių gamintojų, naudojamos ir rankiniu būdu valdomos plokščios rankenos – jas reikia paspausti reikiamoje vietoje ir paimti už kito galo, kuris išsiskleidžia.
Tačiau ir viena, ir kita gali būti pavojinga. Į šią problemą atkreipė dėmesį ADAC ekspertai, kurie teigia, kad dėl įtraukiamų rankenų gali būti sunkiau patekti į vidų avarijos atveju, pvz., įvykus avarijai.
Taip yra todėl, kad plokščios rankenos neužtikrina greito ir saugaus suėmimo, o elektra valdomos rankenos taip pat gali nustoti veikti, jei dingsta elektra. Tuomet į pagalbą ateina avariniai atidarymo būdai, tačiau ne visi naudotojai žino apie jų egzistavimą.
Turint automobilį su ištraukiamomis rankenomis, verta atidžiai perskaityti naudojimo instrukciją. Juk svarbiausia – saugumas.