„Mercedes“, kaip ir daugelis Europos gamintojų, šiek tiek suklydo, kai kalbama apie elektrą. Silpnėjanti akumuliatorinių automobilių paklausa verčia ją toliau investuoti į vidaus degimo automobilių kūrimą. Tai pakomentavo generalinis direktorius Ola Kallenius.
Europos automobilių pramonė spjauna sau į barzdą, nors norėtų, kad tai būtų geriau ES sprendimų priėmėjams. Prisitaikydami prie artėjančio draudimo po 2035 m. registruoti naujus vidaus degimo varikliais varomus automobilius, gamintojai paskubomis kūrė naujus elektrinius modelius ir kiek aklai kūrė ilgalaikes pardavimo strategijas. Tačiau paaiškėjo, kad pirkėjai nelabai mėgsta elektromobilius, o tai, žinoma, neigiamai atsiliepia finansiniams rezultatams. Todėl daugeliui markių teko iš naujo kurti ir „išlaikyti gyvybingus“ vidaus degimo modelius. Puikus to pavyzdys – „Mercedes“.
„Mercedes“ išleis milijardus. Elektriniai automobiliai neparsiduoda
„Mercedes“ generalinis direktorius Ola Kallenius Vokietijos leidinio „Wirtschaftswoche“ redakcijai teigė, kad markė į vidaus degimo transporto priemonių kūrimą investuos kur kas daugiau, nei planavo anksčiau. Vien 2024 m. tai sudarys 14 mlrd. eurų. Lėšos, be kita ko, bus skirtos gamyklų modernizavimui, įvairiems moksliniams tyrimams, taip pat šiuo metu naudojamų hibridinių transporto priemonių asortimento plėtrai, kad jo „pakaktų ateinančiam dešimtmečiui“.
Prekės ženklo vadovas taip pat atskleidė, kad S klasės, ypač jos vidaus degimo variantų, atnaujinimas kainavo daug brangiau. Tikimasi, kad atnaujintas flagmano modelis pasirodys gamoje jau 2026 m. „Mūsų vidaus degimo agregatai visada bus aukščiausio technologinio lygio. Priešingu atveju jų nebesiūlytume jau 2027 ar 2028 m.“, – teigė Kallenius.
„Mercedes“ keičia savo strategiją. Ji daugiau dėmesio skirs vidaus degimo automobiliams
Įdomu tai, kad dar visai neseniai šis prekės ženklas žadėjo, kad iki 2030 m. visa jo gamos linija bus paremta elektra varomais automobiliais. Žinoma, rinkos realybė privertė Štutgarte įsikūrusią milžinę pakeisti savo planus. Vasario mėn. ji pareiškė, kad dėl mažėjančios elektromobilių paklausos automobiliai su vidaus degimo varikliais liks su mumis ilgiau. Dabar gamintojas paskelbė, kad iki dešimtmečio pabaigos „tik“ 50 proc. visų parduodamų transporto priemonių bus elektrifikuoti automobiliai, t. y. greta elektromobilių bus ir hibridai.