Birželio 16 d. „Xpeng AeroHT“ pristatė savo X2 „skraidantį automobilį“ 2024 m. Kinijos Langfano tarptautinėje ekonomikos ir prekybos mugėje. Demonstracija vyko Pekino tarptautinio oro uosto ekonominėje zonoje. Nors tai nebuvo pirmas viešas bandomasis skrydis, šia proga Pekino, Tiandzino ir Hebėjaus regione pirmą kartą buvo atliktas skraidančio automobilio skrydis, pabrėžiantis šios zonos tikslą plėtoti „mažo aukščio ekonomiką“.
Gegužės mėn. Pekino miesto valdžia paskelbė veiksmų plano projektą „Pekinas skatina kokybišką mažo aukščio ekonomikos pramonės plėtrą (2024-2027 m.)“. Šiuo planu siekiama, kad Pekinas taptų mažo aukščio ekonomikos inovacijų centru. Jame nagrinėjami nauji skraidančių automobilių verslo modeliai, įskaitant tarpmiestinį susisiekimą ir pervežimo paslaugas miesto centre. Vos prieš kelis mėnesius „Xpeng“ generalinis direktorius He Xiao Pengas Pekine Nacionaliniame kongrese pristatė savo skraidančių automobilių viziją.
Bendrovė „Xpeng AeroHT“, kurią 2013 m. iš pradžių kaip „Heitech“ įkūrė Zhao Deli, o finansiškai parėmė „Xpeng“ generalinis direktorius He Xiaopeng, padarė didelę pažangą skraidančių automobilių pramonėje. Bendrovė pakeitė prekės ženklą į „AeroHT“ ir 2016 m. pristatė savo pirmosios kartos skraidantį automobilį. Iki 2020 m. bendrovė pradėjo gaminti penktos kartos skraidantį automobilį, o 2021 m. „AeroHT“ užbaigė A serijos finansavimo raundą, pritraukdama daugiau nei 500 mln.
„Xpeng X2“, iš pradžių vadintas „Voyager 2“, yra labiau dronų tipo transporto priemonė nei automobilis. Tai dvivietis automobilis, pagamintas daugiausia iš anglies medžiagų. X2 ilgis – 5172 mm, plotis – 5124 mm, aukštis – 1362 mm, jo bendroji masė – 680 kg, o didžiausia naudingoji apkrova – 160 kg. Skirtingai nei dauguma vartotojams skirtų dronų su keturiais varikliais, X2 yra aštuonvietis, suteikiantis papildomą trauką ir rezervą. Sugedus varikliui, saugumą užtikrina įmontuotas parašiutas.
25 minučių trukmės skrydžio trukmės X2 atliko beveik 4 000 bandomųjų skrydžių ir buvo išbandytas įvairiose situacijose, įskaitant miesto vietoves, jūros regionus ir dykumas. „AeroHT“ planuoja pasiūlyti didesnio nuotolio masinės gamybos versiją, tikriausiai su didesne baterija, kuri rinkoje pasirodys per kelerius ateinančius metus. Tačiau „Xpeng“ 2025 m. pirmiausia pagamins „Land Carrier“, kurį sudaro dronų tipo automobilis ir transporto priemonė. Šių metų kovo mėn. pasirodė „Land Carrier“ šnipinėjimo nuotraukos.
Ši demonstracija Pekine yra dar vienas svarbus skraidančio automobilio technologijos Kinijoje plėtros etapas, nes „Xpeng X2“ ir toliau siekia sukurti ateities miestų ir tarpmiestinio transporto erdvę ore.
Nors įdomu matyti, kad X2 bandomas Pekine, kur jį gali stebėti daugybė žmonių, šiek tiek keista, kad pirmiausia ir dažniau nėra bandomas „Land Carrier“ modelis, nes jį planuojama pradėti masiškai gaminti kitais metais.
Tačiau kuo daugiau bandymų, ypač tokiose matomose vietose kaip Pekinas, tuo didesnė tikimybė, kad pavyks įveikti reguliavimo kliūtis, kurios bus vienas iš pagrindinių iššūkių siekiant, kad „skraidantys automobiliai“ būtų pradėti naudoti plačiajai visuomenei.