Las Vegase vykstančioje parodoje CES pagrindine žvaigžde gali būti elektromobiliai, tačiau dėmesį atkreipia ir kitos naujovės, įskaitant vandeniliu varomus automobilius.
Nors 2024 m. vartotojų elektronikos parodoje (CES) elektromobiliai sulaukia daugiausia dėmesio anglies dvideginio neišskiriančioms technologijoms, vandenilio energija vėl įsitraukė į pokalbį dėl dviejų automobilių pramonės gigantų.
„Hyundai“ Las Vegase vykstančioje technologijų ir prietaisų parodoje pristatė savo planus naudoti vandenilio energiją.
Pietų Korėjos automobilių gamintojas ne tik gamino vandeniliu varomas transporto priemones, bet ir pranešė, kad gali siekti padėti sukurti „vandenilio visuomenę“, plėtodamas veiklą energijos gamybos, saugojimo ir transportavimo srityse.
„Hyundai Motor Co“ prezidentas ir pasaulinis operacijų vadovas Chosė Munozas (José Muñoz) pirmadienį prognozavo, kad tai jau technologiškai įmanoma, o galiausiai bus prasminga ir ekonomiškai.
Tuo tarpu automobilių tiekėja „Bosch Mobility“ planuoja šiais metais pradėti gaminti pirmąjį vandenilio vidaus degimo variklį – dar vieną svarbų žingsnį siekiant sumažinti pasaulinį žmogaus veiklos sukeliamą anglies dioksido išmetimą, teigė bendrovė per CES 2024 renginį.
Tiek „Bosch“, tiek „Hyundai“ teigia, kad jas imtis atitinkamų iniciatyvų paskatino tokios investicijos kaip 7 mlrd. dolerių (6,4 mlrd. eurų), kuriuos JAV vyriausybė skiria vandenilio infrastruktūros plėtrai.
„Ploni, lengvi ir išmintingi“ elektriniai automobiliai
Antradienį „Honda“ pristatė du koncepcinius automobilius, pavadintus „Saloon“ ir „Space-Hub“.
Japonijos automobilių gamintojas teigia, kad kuriant elektromobilius pagal „Zero Series“ metodą daugiausia dėmesio skiriama modeliams, kurie yra „ploni, lengvi ir išmintingi“, o konkretūs tikslai – kuo labiau sumažinti akumuliatoriaus dydį ir svorį.
Tuo tarpu „Kia“ pristatė tris elektrinius furgonus, kurių kėbulo modulius galima greitai keisti iš krovinių vežėjų į taksi ir kitos paskirties automobilius.
Šie mikroautobusai bus pradėti gaminti 2025 m. Pietų Korėjoje.
O Vietname įsikūrusi elektros energijos gamybos pradininkė „VinFast“ pristatė elektrinio sunkvežimio koncepciją. Vidutinio dydžio sunkvežimis pavadintas „VF Wild“.
Tobulėja automobilių technologijų ekosistemos
„Mercedes-Benz“ pristatė savo informacinių ir pramogų sistemų atnaujinimus, įskaitant naują dirbtiniu intelektu paremtą virtualųjį asistentą, kuriuo siekiama individualizuoti vairuotojų ir jų automobilių sąveiką.
Atnaujinimas sujungs dirbtinį intelektą su automatinio vairavimo, sėdėjimo patogumo, duomenų rodymo ir įkrovimo funkcijomis.
Tačiau kol tokie automobilių gamintojai, kaip „Mercedes-Benz“, daugiausia dėmesio skiria savo nuosavoms automobilių ekosistemoms tobulinti, kiti užmezga daugiau partnerysčių su „Google“, kad savo automobiliuose iš anksto įdiegtų tokias programėles, kaip „Google Maps“ ir „Assistant“, atskleidė technologijų milžinė parodoje CES 2024.
Šiais metais „Google“ integruota programa bus įdiegta į pasirinktus „Nissan“, „Ford Motor“ prabangos prekės ženklo „Lincoln“ ir kitų gamintojų modelius, o 2025 m. jų pavyzdžiu paseks ir „Porsche“.
Netgi „Mercedes-Benz“ į savo technologijas diegia „Google“ programėles.
Kokie naujausi duomenys apie kietakūnius akumuliatorius?
„Honda“ taip pat kalbėjo apie planus dėl „Zero“ serijos ir platesnės pažangos elektromobilių srityje – visų pirma apie nepriklausomą bendrovės vykdomą kietakūnių akumuliatorių kūrimą.
Antradienį vykusioje spaudos konferencijoje bendrovės vykdomasis viceprezidentas Shinji Aoyama sakė, kad „Honda“ siekia iki 2020-ųjų pabaigos „Zero“ serijoje pritaikyti kietakūnius akumuliatorius.
Manoma, kad kietakūniai akumuliatoriai yra būtini masiniam akumuliatorinių elektromobilių komercializavimui.
Šiuo metu elektromobiliuose dažniau naudojamos ličio jonų baterijos, tačiau jos yra linkusios užsidegti. Kietakūniai akumuliatoriai yra stabilesni ir potencialiai galingesni. Taip pat skaitykite: „500 km įkrovimas per 15 min. Ši baterija gali tapti revoliucija“.
„Honda Motor“ Mitsuru Kariya, kuris vadovauja antradienį paskelbtos elektromobilių technologijos mokslinių tyrimų ir plėtros grupei, paaiškino, kad kietojo kūno akumuliatoriai pasižymi didesniu energijos tankiu, o tai reiškia, kad jie gali būti mažesni, tačiau išlaiko gerą nuotolio atstumą ir didesnę galią.
Pasak jo, tai taip pat gali padėti padaryti elektromobilius lengvesnius, o tai gali pagerinti degalų ekonomiją.
„Honda“ nėra vienintelis automobilių gamintojas, kurio akys krypsta į kietakūnių baterijų ateitį.
Pavyzdžiui, „Toyota“ neseniai susitarė bendradarbiauti su Japonijos naftos kompanija „Idemitsu“ dėl technologinių kietojo kūno baterijų gamybos.