• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 23 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Ar elektromobilis yra ekologiškas? O gal jis itin kenkia aplinkai?

pagal Andžej Biaigo
2024.04.22, 16:48
Elektromobiliai
A A
0
ikraunamas elektromobilis elektromobilio ikrovimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Rinkodaros žinutė aiški – siekiama visus įtikinti, kad elektriniai automobiliai yra ekologiški. Ar jie iš tiesų yra ekologiški? Pasirodo, kad ne visai.

Diskutuojant apie elektromobilumą labai dažnai pateikiamas argumentas, kad elektromobiliai neišmeta teršalų. Daugelyje pasaulio šalių galima kalbėti tik apie vietinę nulinę taršą, nes iš tikrųjų naudojant elektromobilį susidaro daug anglies dioksido, kuris susidaro elektrinėse, kūrenamose anglimis ar kitu iškastiniu kuru. Mūsų realybėje vidutinis elektromobilis, įkraunamas elektra iš anglimi kūrenamos elektrinės, „sudegina“ apie 6-7 l/100 km.

Elektromobiliai sveria bent keliais šimtais kilogramų daugiau nei vidaus degimo varikliu varomos transporto priemonės. O gaminant kiekvieną automobilio kilogramą, be abejo, išmetamas anglies dioksidas – komponentams pagaminti reikia elektros energijos ir šilumos. Kai kurios automobilių bendrovės užtikrina, kad išmetamų teršalų kiekis būtų kompensuojamas, pavyzdžiui, sodinant medžius arba naudojant elektrą iš alternatyvių šaltinių. Tačiau ar tai tikrai visiškai įmanoma? Ar kruopščiai apskaitomas kiekvienas gramas? Abejonių kyla nesunkiai. Tiesiog paklauskite savęs, ar vėjo turbinos gamina elektros energiją be vėjo, o saulės energija – naktį arba kai dangus labai apsiniaukęs. Taip pat pakanka paskaityti, kokie toksiški junginiai naudojami gaminant fotovoltinius skydus ir koks sudėtingas ir ekonomiškai nepateisinamas gali būti jų utilizavimas….

UŽDARYTI

Taip pat nereikėtų pamiršti, kad žaliavos ir komponentai, skirti „elektrai“ gaminti, yra vietinis darbas. Litis iš Čilės ar kobaltas iš Kongo gabenami į Kiniją. Ten gaminami elementai, kurie tik tada Europoje surenkami į baterijas. Ar kiekvienas šio proceso etapas griežtai kontroliuojamas, kad būtų išvengta anglies dioksido išmetimo? Taip pat niekas nekalba apie siaubingas darbo sąlygas daugelyje kasyklų ar vandens suvartojimą, dėl kurio, pavyzdžiui, Čilėje sparčiai mažėja požeminio vandens lygis.

Tam reikia suprojektuoti, išbandyti ir pagaminti automobilius, o tai lemia daugybę logistikos grandinių. Kiekviena iš šių grandinių kelia įtampą aplinkai. Dabartinė padėtis neleidžia per Sibirą vežti geležinkeliu, o tai būtų ne tik efektyviausias, bet ir potencialiai švariausias transportas.

Be to, rinkodaros skatinamos tendencijos tampa žalingos aplinkai. Pasaulyje įsivyravo nuomonė, kad krosoveris arba visureigis yra geriausias automobilis. Tačiau tai neturi nieko bendra su ekologija. Kuo mažesnis ir ekonomiškesnis automobilis, tuo mažiau kenksmingų junginių susidarys jį gaminant ir vėliau eksploatuojant bei utilizuojant. Didelis priekinis plotas didina energijos sąnaudas. Kad būtų užtikrintas daugelio žmonių tikėtinas (kartais pervertintas, palyginti su realiais poreikiais) nuvažiuojamas atstumas, akumuliatoriai didinami. Tai savo ruožtu didina svorį, taigi ir žaliavų poreikį. Taip pat tenka naudoti platesnes padangas. Jos savo ruožtu dar labiau padidina energijos sąnaudas. Visa tai sukasi spirale ir verčia mus susimąstyti, kur mes iš tikrųjų važiuojame….

Juo labiau kad dėl spaudimo (dažnai mokesčių spaudimo) pereiti prie hibridinių ar elektrinių automobilių gali tekti per anksti atsisakyti senų automobilių, kurie po būtino remonto dar galėtų būti naudojami. Tai taip pat yra nuostolis aplinkai. Žaliavų atgavimas niekada nebūna šimtaprocentinis, o transportavimo ar lydymo operacijos taip pat yra susijusios su išmetamais teršalais.

Matyti, kad bėgant metams elektromobilis tampa vis ekologiškesnis. Mažesnis anglies dioksido išmetimas važiuojant turėtų pradėti kompensuoti aplinkai tenkančią naštą jau gamybos etape. Tačiau neįmanoma nurodyti tikslios ridos, kuriai esant tai įvyks. Ši riba gali būti vos 100 000 km. Daug kas priklauso nuo gamybos būdo, naudojimo sąlygų ar įkrovimo būdo. Kuo daugiau energijos gaunama iš atsinaujinančių šaltinių, tuo greičiau elektrinės transporto priemonės įgyja pranašumą prieš savo vidaus degimo transporto priemones ir tampa geresniu pasirinkimu klimato atžvilgiu. Problema ta, kad daugelyje Europos šalių pagrindinis elektros energijos šaltinis yra anglimi kūrenamos elektrinės.

Žymos: elektromobiliai
Dalintis110DalintisSiųstiDalintis19

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.