Ar tai elektrinių automobilių pabaiga? Kol kas tai dar neaišku, tačiau elektromobilių rinkoje įvyko daug pokyčių. Gamintojai atšaukia savo planus ir stato ant kažko kito. Didėja susidomėjimas hibridiniais automobiliais.
Pasaulyje daugiausiai elektromobilių pagaminama Kinijoje, o Europoje pirmauja Vokietija. Tačiau paaiškėjo, kad šioje šalyje elektromobilių pardavimai mažėja. 2023 m. kas ketvirtas parduotas automobilis buvo elektrinis, tačiau Vokietijos automobilių rinka patyrė nuosmukį. Automobilių pramonės gigantai grįžta prie vidaus degimo automobilių gamybos.
Kas vyksta su elektriniais automobiliais? Gamintojai atsisako savo planų. Tai gali būti elektrinių automobilių pabaiga
Elektromobilių paklausa mažėja ir yra mažesnė, nei tikėtasi prieš kelerius metus. „Ford“, paskelbusi, kad nuo 2030 m. prekiaus tik elektra varomais automobiliais, jau atsisakė šios idėjos. „Volkswagen“ uždarė savo gamyklą Briuselyje, nes buvo per mažas susidomėjimas naujuoju be taršos „Audi Q8 E-tron“ modeliu.
Pirmąjį 2024 m. ketvirtį Vokietijoje užregistruota 11,9 proc. elektrinių automobilių. Prieš metus jų buvo 16%, o Prancūzijos automobilių tiekėja „OPmobility“ apskaičiavo, kad elektromobilių gamyba sumažėjo iki 45%, palyginti su 2024 m. tikslu. Tačiau padidėjo susidomėjimas hibridiniais automobiliais. Ar būtent jie pakeis elektromobilius ir vidaus degimo variklius?
Hibridinis ar elektrinis? Skirtumai yra dideli. Automobilių gamintojai lažinasi dėl iš tinklo įkraunamų
Hibridiniai automobiliai turi privalumų, palyginti su elektra varomais automobiliais – ilgesnis nuvažiuojamas atstumas, greitas degalų papildymas, be to, įkraunami iš išorinio šaltinio, todėl jie taip pat gali būti neišmetantys teršalų. Apie hibridinių automobilių kūrimą paskelbė pagrindinės markės, įskaitant „Mercedes“, „Ford“ ir „Volkswagen“. Susidomėjimas elektromobiliais mažėja dėl infliacijos, prastos įkrovimo infrastruktūros, panaikintų subsidijavimo programų, skirtų nulinės taršos automobilių įsigijimui, ir vis dar palyginti aukštų įsigijimo kainų.