Prieš dešimtmetį belaidis arba indukcinis elektromobilių įkrovimas buvo laikomas technologija, kuri realiame pasaulyje bus labai paplitusi 2020-aisiais. Norint įkrauti automobilį namuose ar darbe, savininkams tereikėtų įvažiuoti į stovėjimo vietą su mažu plokščiu kilimėliu, kuris įkrautų elektromobilio akumuliatorių be kontakto.
2024 m. automobiliai tikrai turės belaidžius įkroviklius, tačiau jie bus skirti telefonams, kuriems reikia daug mažiau energijos.
Belaidis įkrovimas taip ir nepradėjo plisti tokiu mastu, kaip buvo prognozuota, nors indukcinių įkrovimo pagalvėlių tikrai galima įsigyti elektromobilių antrinėje rinkoje. Atrodo, kad pagrindinis kaltininkas vis dar yra įkrovimo greitis.
Jei elektromobilių savininkai ketina išleisti rimtus pinigus įkrovimo sprendimui namuose, tai galėtų būti laidas, kuris kuo greičiau įkrautų automobilio bateriją, nors iš pirmo žvilgsnio indukcinė įkrovimo sistema gali atrodyti patogi ir futuristinė. Be to, dar yra ir techninės įrangos montavimo pačiame automobilyje veiksnys, kuris padidina išlaidas ir svorį.
Panašūs prioritetai lėmė ir elektromobilių stotelių kūrimą, nes automobiliuose trūksta bendros įrangos, kuri leistų kiekvienam kelyje važiuojančiam elektromobiliui naudotis įkrovimo kilimėliu.
Tačiau įkrovimo greičio aspektas rodo, kad pagaliau pavyko pasivyti.
Net ne visi nuolatinės srovės greitojo įkrovimo stendai elektromobilių stotyje jums pasiūlys 270 kW galios kabelį
Neseniai Ouk Ridžo nacionalinės laboratorijos Tenesyje mokslininkai pirmą kartą belaidžiu būdu perdavė energiją automobiliui „Porsche Taycan“, naudodami 270 kW galios daugiafazę belaidžio įkrovimo sistemą. Proveržis pasiektas praėjus vos keliems mėnesiams po to, kai ta pati sistema pasiekė 100 kW belaidžio įkrovimo seansą.
Ouk Ridžo komanda naudojo lengvas daugiafazes elektromagnetinio ryšio rites, kurių skersmuo palyginti kompaktiškas – 19 colių. Laboratorijos teigimu, šis energijos perdavimo būdas panašus į tą, kuris naudojamas telefonams įkrauti, tačiau esminiai veiksniai yra polifazinių ričių konstrukcija ir unikali geometrija. Kitas svarbus veiksnys buvo kompaktiškas įkrovimo sistemos dydis ant „Taycan“ važiuoklės.
„Oak Ridge“ teigimu, tai lengviausia pasaulyje įkrovimo sistema, tenkanti vienam kilovatui.
„Tyrimų automobiliui „Porsche Taycan“ sukurta imtuvo ritė gali pasiekti 8-10 kartų didesnį galios tankį, palyginti su esamomis sistemomis“, – pažymėjo Omeras Onaras, Transporto priemonių galios elektronikos grupės vadovas ir pagrindinis „Porsche“ demonstracijos ORNL tyrėjas.
Kitas žingsnis – sukurti sistemą, kurią būtų galima lengvai ir ekonomiškai pagaminti.
Tačiau tokios sistemos vartotojų nuosavybės galimybės atrodo gana kuklios dėl vienos svarbios priežasties: Dauguma elektromobilių savininkų savo namuose neturės tinkamos elektros tinklo jungties, kuri galėtų nukreipti 270 kW galią į jų automobilio akumuliatorių.
Tokia aparatinė įranga, švelniai tariant, būtų pernelyg brangi net laidiniam įkrovikliui. Tiesą sakant, net ne visi nuolatinės srovės greitojo įkrovimo stendai jūsų pasirinktoje elektromobilių stotyje bet kurią dieną galės pasiūlyti 270 kW galios kabelinį įkroviklį.
Praktiškai tokia sistema taip pat turėtų tapti labai paplitusia aparatine įranga elektromobiliuose, kad ją būtų galima naudoti greitojo įkrovimo stotelėse ir kad realūs naudotojai galėtų pasinaudoti jos patogumu. Kaip matome iš karų dėl įkroviklių formatų, susitarimas dėl tikrai bendro kištuko standarto užtruko daugiau nei dešimtmetį ir dar toli gražu nėra išspręstas.
Jei polifazėms sistemoms atsiras konkurentas, tai greičiausiai vis dar bus nuolatinės srovės greitasis įkrovimas, o akumuliatorių keitimo stotys liks tolimoje antroje vietoje. Atrodo, kad didėjantis laidinio nuolatinės srovės įkrovimo greitis stotyse (dabar sunkvežimių įkrovimo greitis artėja prie megavatų lygio) ir 800 voltų architektūros plitimas automobiliuose vis dar teikia pirmenybę laidinio įkrovimo stotelėms.