Visiškai elektrinis „Mini Cooper SE“ turi dingti iš viso pasaulio rinkos. „Mini“ atstovas spaudai Vokietijos laikraščiui „Bild“ patvirtino, kad automobilių atšaukimas susijęs su gaisro rizika. Vien Vokietijoje šis gamintojo žingsnis palies 39 000 klientų.
Vienas gaisras JAV ir vienas Vokietijoje – akivaizdus įrodymas, kad elektrinių „Mini“ savininkai turėtų rimtai pasirūpinti technine priežiūra. Vokietijos laikraštis „Bild“ praneša, kad nėra informacijos apie tai, ar per incidentus, kurie įvyko praėjusių metų spalį ir šių metų sausį, kas nors nukentėjo, tačiau situacija vis dėlto yra rimta.
Dėl nesandaraus korpuso kyla „Mini“ elektromobilių problemų
Automobilių gamintojas įspėja, kad kai kurių automobilių aukštos įtampos akumuliatoriaus korpusas gali būti nesandarus. Tokiu atveju į vidų gali prasiskverbti vanduo ir galiausiai sugesti izoliacija. Kai taip atsitinka, vairuotojas įspėjamas rodomu klaidos pranešimu: „Kelionę tęsti galima. Aukštos įtampos sistema“.
Problema rimta, nes, pasak „Mini“, aukštos įtampos akumuliatorius gali išsijungti net automobiliui važiuojant, o pati transporto priemonė gali lėtai sustoti. Gamintojo teigimu, kaip praneša „Bild“, automobilio gaisro galimybės negalima atmesti net tada, kai automobilis stovi.
Pirmiausia, programinės įrangos atnaujinimas
Kol kas BMW, kuriai priklauso „Mini“, pasirinko programinės įrangos atnaujinimą, o ne fizinį remontą. Speciali programinės įrangos diagnostikos funkcija aptinka aukštos įtampos sistemos izoliacijos gedimus. Nustačius gedimą, akumuliatorius iškraunamas iki mažiau nei 30 proc. ir taip išvengiama gaisro pavojaus.
Aptiktas gedimas aktualus visoms pirmos kartos transporto priemonėms, t. y. automobiliams, pagamintiems nuo 2018 m. lapkričio mėn. iki 2024 m. sausio mėn. Dienraštis „Bild“ patikslina, kad visame pasaulyje gaisro pavojus gresia maždaug 150 000 transporto priemonių, iš kurių 39 000 automobilių susiję vien su Vokietijos rinka.
Dėl gedimo elektrinių „Mini“ naudotojai, kuriems pranešta apie gedimą arba kurie savo automobilyje mato minėtą pranešimą, turėtų kuo skubiau pranešti apie tai pardavėjui. Aptikus gedimą, serviso skyrius patikrins akumuliatorių ir prireikus pakeis ištekėjusią detalę, praneša „Bild“.