Elektromobilių pardavimai kai kuriose rinkose sulėtėjo, tačiau, palyginti su 2023 m., jie vis dar didėja, o kai kuriose srityse juos didina išaugę iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių pardavimai. Pasaulyje iš tinklo įkraunamų elektromobilių rinkoje dominuoja du gamintojai – BYD ir „Tesla“, tačiau 2024 m. pirmojo pusmečio pardavimų duomenys atskleidžia, kad trečioje vietoje yra BMW.
Remiantis „EV Volumes“ paskelbtais duomenimis, 2024 m. BMW, kuriai iki šiol JAV sekėsi gana gerai, nuo sausio iki gegužės mėn. pavyko parduoti daugiau kaip 212 000 iš tinklo įkraunamų transporto priemonių (elektromobilių ir PHEV), o tai reiškia, kad ji atsiliko nuo BYD, kurios 1,2 mln. parduotų transporto priemonių skaičius gerokai lenkia visus kitus (ir sudaro 21% visų pasaulyje parduotų iš tinklo įkraunamų transporto priemonių), ir „Tesla“, kurios parduota apie 625 000 transporto priemonių. Tai taip pat yra daugiau nei „Hyundai“ ir „Kia“ pardavimai kartu sudėjus, kurie sudaro apie 195 000 transporto priemonių.
Pats BMW praėjusį mėnesį pranešė, kad per pirmąjį 2024 m. pusmetį iš viso pardavė 179 557 akumuliatorinius elektromobilius (neįskaitant iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių), t. y. 34,1 proc. daugiau nei 2023 m. pirmąjį pusmetį. Gamintojas taip pat pranešė, kad nuo šių metų sausio iki birželio mėn. bendrai parduota 269 065 elektrifikuotų transporto priemonių (EV ir PHEV), o tai yra 9,6 proc. daugiau, palyginti su tuo pačiu 2023 m. laikotarpiu.
Kinijos „Wuling“, kuri daugiausia prekiauja mažomis transporto priemonėmis, pardavė 179 700 iš tinklo įkraunamų automobilių, „Volkswagen“ – 157 200, „Mercedes-Benz“ – 150 600 ir „Geely“ – beveik 146 000.
BYD per pastaruosius dvejus metus pasiekė puikių rezultatų ir įrodė, kad pasaulis nori nebrangių iš tinklo įkraunamų transporto priemonių. 2023 m. iš viso pavyko parduoti daugiau kaip 3 mln. iš tinklo jungiamų transporto priemonių – tai 62 proc. daugiau nei 2022 m. Tikimasi, kad šiemet ji priartės prie 3,5 mln. kartu parduotų elektromobilių ir PHEV. Verta pažymėti, kad BYD grynųjų EV pardavimai 2024 m. šiek tiek susitraukė, tačiau PHEV pardavimų bumas tai su kaupu kompensavo.
Liepos mėn. buvo parduota apie 130 000 pilnai varomų elektromobilių, t. y. 4% mažiau nei 2023 m. liepą, tačiau parduota daugiau nei 210 000 PHEV, t. y. 62% daugiau nei per metus. Dauguma šių iš tinklo įkraunamų transporto priemonių buvo parduota Kinijoje, tačiau daugiau kaip 30 000 eksportuotų transporto priemonių buvo 65% daugiau nei 2023 m. BYD nori plėstis už Kinijos ribų ir tapti išties pasauliniu žaidėju, todėl jau veikia Europoje (kur nauji importo muitai kelia grėsmę jos transporto priemonių įperkamumui), taip pat kai kuriose Pietų Amerikos ir Azijos rinkose.