Pirmaujanti Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintoja BYD, pasiūliusi nemokamas išmaniojo vairavimo funkcijas daugumai savo modelių, susidūrė su precedento neturinčia vartotojų skundų banga. Vasario 11-17 d. trečiosios šalies vartotojų skundų platformoje 12365auto.com buvo pateikta daugiau kaip 4700 skundų dėl BYD. Tai labai išaugo, palyginti su vos 150 skundų ankstesnę savaitę ir maždaug 500 skundų per visą sausio mėnesį.
Daugelis klientų piktinasi, teigdami, kad permokėjo už savo transporto priemones prieš pradedant naudoti nemokamas išmaniąsias funkcijas. Populiarių BYD „Ocean“ ir „Dynasty“ serijų modeliai dominavo platformos dažniausiai skundžiamų transporto priemonių reitinge, todėl kilo susirūpinimas dėl vartotojų pasitikėjimo ir sąžiningos kainos.
Vienas ypač nusivylęs klientas, neseniai įsigijęs hibridinį sedaną Seal 06 DM-i plug-in, pasakojo, kad specialiai klausė pardavėjo, ar netrukus bus išleistas naujas modelis. Nepaisant patikinimų, vos po dviejų savaičių buvo išleista nauja versija su žymiais patobulinimais už tą pačią kainą. Dabar klientas reikalauja nemokamo atnaujinimo arba kompensacijos. Atsakydama BYD pareiškė, kad skundas buvo perduotas atitinkamiems bendrovės skyriams, tačiau daugiau paaiškinimų nepateikė.
Ši reakcija rodo didelę kainų konkurenciją Kinijos elektrinių transporto priemonių rinkoje. Automobilių gamintojai, įskaitant BYD, siekdami išlaikyti konkurencinį pranašumą, mažina kainas, diegia nemokamas funkcijas ir spartina modelių išleidimą į rinką. Tačiau dėl tokio spartaus tempo daugelis vartotojų jaučiasi apgauti.
Panašus scenarijus įvyko prieš dvejus metus, kai „Tesla“ sumažino kainas Kinijoje. Šimtai „Tesla“ savininkų susirinko prie automobilių salonų ir platinimo centrų, reikalaudami nuolaidų ir kompensacijų. BYD atvejis atspindi platesnę tendenciją, kai agresyvios kainų strategijos, nors ir naudingos naujiems pirkėjams, gali atstumti esamus klientus.
Kadangi Kinijos vartotojai vis garsiau kalba apie savo teises, automobilių gamintojams gali tekti iš naujo apsvarstyti, kaip jie pristato naujas funkcijas ir kainų nustatymo strategijas, kad išlaikytų pasitikėjimą.
Ką manote? Ar automobilių gamintojai turėtų mokėti kompensacijas klientams, kurie nepasinaudojo naujomis lengvatomis? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!