Elektromobilių gamybos apimtys tokios mažos, kad gamintojai ieško išsigelbėjimo kitose pavarose. Viena iš jų pamažu įsitvirtina.
Prancūzijos tiekėjo „OPmobility“ duomenimis, automobilių gamintojai dėl mažėjančios paklausos susiduria su didele elektrinių transporto priemonių perprodukcija, todėl daugelis jų turi peržiūrėti savo planus kurti vidaus degimo varikliu varomas transporto priemones. OPmobility generalinis direktorius Laurent Favre teigia, kad automobilių gamintojai JAV, Vokietijoje ir Prancūzijoje gamina 40-45 proc. mažiau elektromobilių nei iš pradžių tikėtasi.
„Šis neatitikimas reiškia, kad mūsų klientų ir mūsų pačių nustatyti pajėgumai turi būti nuolat pritaikomi“, – sakė Favre’as. „Mes keičiame savo veiklą, kad geriau patenkintume klientų poreikius.“
Perėjimas prie elektromobilių Europoje įstrigo dėl didelių kainų ir kai kurių vyriausybių atsisakymo teikti subsidijas. Dėl šios priežasties tokios bendrovės kaip „Mercedes“ atideda savo užmojus kurti ir pardavinėti elektrines transporto priemones. Lėtėjimas turi plataus masto poveikį. Pavyzdžiui, „Stellantis“ sustabdė elektrinių transporto priemonių gamybą Mirafiori gamykloje netoli Turino, o „Volkswagen Group“ pradėjo procedūras, dėl kurių gali būti uždaryta gamykla Belgijoje, kurioje gaminamas elektrinis „Audi Q8 e-tron“. Be to, kita Prancūzijos automobilių tiekėja „Valeo“ ieško pirkėjų dviem savo gamykloms.
Tačiau nusigręžimas nuo „elektra varomų“ automobilių visiškai nereiškia, kad vairuotojai apskritai nenori elektrifikuoti savo automobilių. Pasak Laurent Favre, pastaruoju metu pastebimai išaugo susidomėjimas hibridiniais automobiliais, įskaitant iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius, kurie leidžia nuvažiuoti nemažą atstumą (apie keliasdešimt kilometrų) vien tik „elektra“. Ši tendencija ypač ryški Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur iš pradžių taip pat buvo orientuojamasi į greitą perėjimą nuo vidaus degimo prie elektrinių automobilių, o dabar daugiausia dėmesio skiriama iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių kūrimui.
Tačiau „Opmobility“ generalinis direktorius atsargiai ir optimistiškai žvelgia į ateitį, pabrėždamas, kad nėra visiškai aišku, kokios tendencijos bus per ateinančius mėnesius ir metus. Šį netikrumą lemia tai, kad perėjimą prie elektrinės automobilių pavaros lėmė ne reali potencialių klientų paklausa, o reguliavimo sumetimai. Nepaisant to, konglomeratas dar kartą patvirtino savo visų metų tikslus ir netgi užfiksavo didžiausią akcijų augimą nuo 2022 m. kovo mėnesio – 12%.