Antradienį Tarptautinė energetikos agentūra (TEA) (angl. International Energy Agency (IEA)) prognozavo, kad nepaisant ekonominių sunkumų kai kuriose rinkose, 2024 m. elektromobilių pardavimai stipriai išaugs, tačiau būsimam augimui didžiausią įtaką turės įperkamumas ir įkrovimo infrastruktūra.
Šiais metais bus parduota 17 mln. elektromobilių, o 2023 m. – 14 mln.; daugiau nei kas penktas pasaulyje parduodamas automobilis bus elektra varomas, todėl sumažės kelių transporto paklausa naftai.
Tikimasi, kad dešimt milijonų šių transporto priemonių bus parduota Kinijoje.
„Mažos maržos, nepastovios akumuliatorių metalo kainos, didelė infliacija ir laipsniškas pirkimo paskatų panaikinimas kai kuriose šalyse sukėlė susirūpinimą dėl pramonės augimo tempo, tačiau pasauliniai pardavimų duomenys išlieka geri“, – teigiama Paryžiuje įsikūrusios energetikos priežiūros institucijos parengtoje „Pasaulinėje elektrinių transporto priemonių apžvalgoje“.
Pirmąjį šių metų ketvirtį pardavimai, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo 25 proc. Nors šis rodiklis, palyginti su 2023 m. pirmuoju ketvirčiu ir lyginamuoju 2022 m. laikotarpiu, nepakito, tačiau, pasak TEA, jis pasiektas dėl didesnės transporto priemonių bazės.
Pažymima, kad pirmojo ketvirčio pirkimai prilygo visų 2020 m. pardavimams.
Vis dėlto, TEA prognozuoja, kad elektra varomų automobilių pirkimo dalis įvairiuose regionuose labai skirsis: Jungtinėse Amerikos Valstijose bus perkama maždaug viena iš devynių transporto priemonių, Europoje – viena iš keturių, o Kinijoje – beveik pusė.
Ji teigė, kad Europoje įsisavinimą stabdo „apskritai prastos lengvųjų automobilių pardavimo perspektyvos ir laipsniškas subsidijų panaikinimas kai kuriose šalyse“.
Be to, priduriama, kad, palyginti su tradicinėmis transporto priemonėmis, šio sektoriaus augimą ir toliau lemia įperkamumas, o kainos įvairiuose regionuose labai skiriasi.
Europoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose vidaus degimo varikliais varomi automobiliai tebėra įperkamesni nei jų elektriniai atitikmenys, o Kinijoje beveik du trečdaliai praėjusiais metais parduotų elektrinių automobilių buvo pigesni nei jų tradiciniai atitikmenys.
„Elektromobiliai apskritai pigo, nes mažėja baterijų kainos, stiprėja konkurencija ir automobilių gamintojai pasiekia masto ekonomiją“, – teigė TEA, kartu pažymėdama, kad kai kuriais atvejais, atsižvelgiant į infliaciją, 2018-2022 m. kainos nesikeitė arba net šiek tiek padidėjo.
TEA pridūrė, kad pagrindinis iššūkis taip pat bus patenkinti didėjančią paklausą naudojant įkrovimo infrastruktūrą – iki 2035 m. įkrovimo tinklus reikės išplėsti šešis kartus.