Didžiosios Britanijos automobilių draudikai atmetė kaltinimus dėl pasipelnymo po to, kai 2023 m. 50 proc. padidėjo elektromobilių draudimo kaina. Dėl to šalies vairuotojai dabar moka beveik dvigubai didesnes draudimo įmokas nei vidaus degimo variklių (VDV) transporto priemonių savininkai.
Draudikai atsako, kad jie nedaug ką gali padaryti ir kad įmokas lemia žalų išlaidos ir jų dažnumas. Jie teigia, kad atsitiktinių sugadinimų ieškiniai dėl elektromobilių yra 35 proc. brangesni nei panašių vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių remontas.
„Bloomberg“ praneša, kad 2023 m. pabaigoje elektrinių transporto priemonių draudimo įmokos vidutiniškai padidės iki 1344 svarų sterlingų (maždaug 1576 eurų pagal dabartinį valiutos kursą). Draudikai nurodo keletą veiksnių, kurie lėmė šį padidėjimą, įskaitant padidėjusias remonto išlaidas, mechanikų, apmokytų atlikti elektromobilių techninę priežiūrą, trūkumą ir ilgesnį šių transporto priemonių garažavimo laiką.
„Ilgėja remonto trukmė, didėja sudedamųjų dalių kaina ir tikriausiai daugiau elektromobilių nurašoma, nes šiuo metu jų likutinė vertė yra ypač maža“, – sakė „Howden Group Holding“ generalinis direktorius Jungtinėje Karalystėje ir Airijoje Carlas Shukeris. Taip pat skaitykite: „Stebėkite, kaip „Tesla Model 3“ lekia per užtvindytą gatvę (vaizdo įrašas)“.
Dideli draudimo tarifai daro spaudimą elektromobilių rinkai, kurioje pastebimi sulėtėjimo požymiai. Europa, įskaitant Jungtinę Karalystę, patiria pragyvenimo išlaidų krizę, o įkrovimo infrastruktūros plėtra stringa.
Nors 2023 m. „Tesla Model Y“ apskritai buvo geriausiai parduodamas automobilis Europoje, Jungtinėje Karalystėje pirmą kartą per pastaruosius metus elektromobilių rinkos dalis nepadidėjo. Taip pat pažymėtina, kad amerikietiškas krosoveris buvo vienintelis visiškai elektrinis modelis, patekęs į žemyno pardavimų top 30-uką. Tai čia ypač aktualu, nes tyrimais nustatyta, kad „Tesla“ elektromobilių remontas kainuoja brangiau nei daugumos kitų elektrinių modelių, kurių remontas paprastai būna tik šiek tiek brangesnis nei vidaus degimo transporto priemonių.