JAV elektrinių transporto priemonių gamintoja „Fisker“ kreipėsi dėl apsaugos nuo bankroto, norėdama parduoti savo turtą ir restruktūrizuoti skolą, nes, didinant visureigių „Ocean“ tiekimą JAV ir Europoje, sparčiai degė grynieji pinigai.
Birželio 17 d. Delavero valstijoje bendrovės padalinys „Fisker Group“ pateikė 11 skyriaus bankroto paraišką, kurioje nurodė, kad jo turtas vertinamas nuo 500 mln. iki 1 mlrd. dolerių, o įsipareigojimai – nuo 100 mln. iki 500 mln. dolerių.
Kaip teigiama teismui pateiktame dokumente, apytikris „Fisker“ kreditorių skaičius yra nuo 200 iki 999. Pateikta paraiška apsaugo „Fisker“ nuo kreditorių, kol bus parengtas planas, kaip jiems grąžinti skolas.
„Kaip ir kitos elektrinių transporto priemonių pramonės įmonės, susidūrėme su įvairiomis rinkos ir makroekonominėmis kliūtimis, kurios turėjo įtakos mūsų gebėjimui efektyviai veikti“, – sakoma „Fisker“ pareiškime.
„Įvertinę visas mūsų verslo galimybes, nusprendėme, kad mūsų turto pardavimas pagal 11 skyrių yra perspektyviausias kelias bendrovei“, – sakė „Fisker“.
„Fisker“ taip pat pridūrė, kad ji veda pažangias derybas su finansiniais suinteresuotaisiais subjektais dėl skolininko nuosavybės teise valdomos įmonės finansavimo, tačiau nepateikė išsamesnės informacijos.
Kovo mėn. nutraukus derybas su dideliu automobilių gamintoju, „Fisker“ ėmė ieškoti strateginių galimybių, įskaitant restruktūrizavimą teisme arba ne teisme ir kapitalo rinkų sandorius.
Agentūra „Reuters“ pranešė, kad „Nissan“ pradėjo derybas dėl investicijų į „Fisker“ ir sudarė sandorį, pagal kurį Japonijos automobilių gamintojui būtų suteikta galimybė naudotis „Fisker“ elektriniu pikapu „Alaska“.
„Fisker“ bankrotas paskelbtas tuo metu, kai elektromobilių gamintojams sunku prisitaikyti prie lėtėjančių pardavimų JAV ir Europoje bei mažėjančios vartotojų paklausos. Nors entuziazmas dėl elektromobilių išlieka didelis, beveik 60 proc. pasaulinių elektromobilių pardavimų 2024 m. sudarys pardavimai Kinijoje, teigiama BloombergNEF sausio mėn. ataskaitoje.
Automobilių dizainerio Henriko Fiskerio įkurta JAV bendrovė vasario mėn. pareiškė abejojanti, ar sugebės tęsti veiklą, ir sustabdė investicijas į būsimus projektus, kol užsitikrins partnerystę su automobilių gamintojais.
Be to, „Fisker“ pranešė, kad, sunkiai parduodama savo elektromobilius „Ocean“, sumažins darbuotojų skaičių maždaug 15 proc. 2023 m. ji pagamino daugiau kaip 10 000 transporto priemonių pas sutartinį gamintoją „Magna Steyr“ Austrijoje – mažiau nei ketvirtadalį savo pradinės prognozės – ir pristatė tik apie 4 700 transporto priemonių. Kovo mėnesį „Ocean“ gamyba buvo sustabdyta.
Praėjusį mėnesį JAV automobilių saugos priežiūros institucija pradėjo preliminarų tyrimą dėl kai kurių 2023 m. „Fisker“ pagamintų „Ocean EV“, taip dar labiau padidindama automobilių gamintojo bėdas, nes Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) jau tyrė šiuos automobilius dėl trijų ankstesnių incidentų.
Dėl ribotų galimybių gauti kapitalą aukštų palūkanų normų ekonomikos sąlygomis, su transporto priemonių rinkodara ir platinimu susijusių išlaidų ir lėtesnės nei tikėtasi elektromobilių paklausos sumažėjo bendrovės grynųjų pinigų atsargos.
Dėl mažėjančių grynųjų pinigų atsargų, lėšų pritraukimo kliūčių ir gamybos didinimo sunkumų, kuriuos sukėlė pasaulinės tiekimo grandinės problemos, tokios bendrovės kaip „Proterra“, „Lordstown“ ir „Electric Last Mile Solutions“ paskelbė apie bankrotą.