Trečiadienį „Ford Motor“ pranešė, kad atsisako planuoto trijų eilių elektrinio visureigio ir atideda naują elektrinę geriausiai parduodamo pikapo F-150 versiją – tai naujausias JAV automobilių gamintojos atidėjimas, nes ji daugiausia dėmesio skiria sąnaudų mažinimui, kad paskatintų paklausą.
„Ford“, „General Motors“ ir kiti automobilių gamintojai atidėjo arba atšaukė naujus elektrinius modelius, kad išvengtų didelių išlaidų transporto priemonėms, kurių vartotojai neperka taip greitai, kaip tikėtasi.
„Kainoms ir maržai mažėjant, priėmėme sprendimą pakoreguoti savo produktų ir technologijų planą bei pramoninį pėdsaką, kad pasiektume savo tikslą per pirmuosius 12 mėnesių nuo visų naujų modelių pateikimo rinkai pasiekti teigiamą EBIT (pelną prieš palūkanas ir mokesčius)“, – pranešime teigė „Ford“ finansų direktorius Johnas Lawleris.
„Ford“ taip pat pranešė, kad į būsimą gamą įtrauks naują elektrinį vidutinio dydžio pikapą ir furgoną, nes dvigubai sustiprins pastaraisiais metais taikomą strategiją, pagal kurią daugiausia dėmesio skiria tiems segmentams, kuriuose jau yra stiprus: pikapams ir komerciniams automobiliams. „Ford“ akcijos pabrango 1,1%.
Vietoj to Dearborne, Mičigane, įsikūręs automobilių gamintojas daugiau investicijų skyrė hibridinėms transporto priemonėms, kuriose elektros variklis derinamas su benzininiu varikliu. „Ford“, „Toyota“ ir kitų automobilių gamintojų hibridinių transporto priemonių pardavimai išaugo, nes vartotojai renkasi šią technologiją kaip pigesnį tarpinį variantą tarp VDV varomų automobilių ir elektromobilių.
„Ford“ teks susidurti su kritika, kodėl jo produktų planas nuo pat pradžių nebuvo lankstesnis, kodėl jis lėtai įgyvendino šiuos pokyčius ir kodėl investuotojams teks laukti išsamaus atnaujinimo iki kitų metų“, – teigė „Bernstein“ analitikas Danielis Roeska.
„Ford“ generalinis direktorius Jimas Farley sakė, kad vienas iš pagrindinių lėtėjančio elektromobilių pardavimo augimo sprendimų – mažinti šių modelių gamybos sąnaudas. Tai yra pagrindinis tikslas, siekiant užtikrinti bendrovės, kuri vien šiais metais turėtų prarasti iki 5,5 mlrd. dolerių iš elektromobilių, gerovę ateityje.
Kadangi Kinijos konkurentai ir „Tesla“ toliau mažina elektromobilių gamybos sąnaudas, Farley teigė, kad „Ford“ ateitį grindžia Kalifornijoje veikiančia specializuota komanda, kuri kuria įperkamų elektromobilių architektūrą. Pirmoji šia nauja technologija paremta transporto priemonė bus 2027 m. išleistas vidutinio dydžio elektrinis pikapas.
JAV dolerių specialių nepiniginių sąnaudų dėl tam tikro anksčiau planuotų trijų eilių visureigių turto nurašymo, dėl kurių taip pat gali tekti patirti iki 1,5 mlrd. dolerių papildomų išlaidų ir grynųjų pinigų sąnaudų.
Kadangi vis daugiau dėmesio skiriama hibridiniams automobiliams, „Ford“ teigė, kad jos metinių kapitalo išlaidų dalis, skirta tik elektra varomiems automobiliams, sumažės nuo 40% iki maždaug 30%.
Įperkamas akumuliatorius
„Ford“ pranešė, kad 2026 m. Ohajo asamblėjos gamykloje pradės gaminti elektrinį komercinį furgoną, tikėdamasi pasinaudoti savo sėkme komercinių automobilių su VDV varikliais rinkoje.
Tuo tarpu ilgai lauktas „Ford“ elektrinio sunkvežimio „F-150 Lightning“ įpėdinis vėl atidedamas, dabar iki 2027 m. antrojo pusmečio (iš pradžių planuota pradėti gaminti 2025 m.), o tai, pasak bendrovės, leis pasinaudoti pigesnių akumuliatorių technologija.
Nors „Ford“ atsisako planų gaminti elektrinį trijų eilių visureigį, šiame segmente ji pereina prie hibridinių transporto priemonių, siekdama pritraukti klientus ilgesnio nuotolio automobiliais, skirtais kelionėms.
„Ford“ taip pat sakė, kad perkels dalį akumuliatorių gamybos, kad galėtų pasinaudoti lengvatomis pagal JAV infliacijos mažinimo įstatymą (IRA) ir dar labiau sumažinti sąnaudas, o tai yra svarbiausias Farlio prioritetas.
Automobilių gamintojas perkels dalį akumuliatorių, kuriuos gamina kartu su Pietų Korėjos akumuliatorių partneriu „LG Energy Solution“ gamybos iš Lenkijos į Olandiją, Mičigano valstiją.
„Įperkama elektrinė transporto priemonė prasideda nuo įperkamo akumuliatoriaus“, – pareiškime teigė Farley.
Kita bendra akumuliatorių įmonė su „SK Innovation“ nuo 2025 m. vidurio pradės gaminti „E-Transit“ furgonams skirtus elementus, o 2025 m. pabaigoje Tenesyje – akumuliatorius naujam elektriniam komerciniam „Ford“ furgonui.
Automobilių gamintojas teigė, kad ličio geležies fosfato (LFP) akumuliatorių gamyba Mičigane esančiame akumuliatorių parke bus pradėta 2026 m. ir jai bus taikomos IRA lengvatos.
„Ford“ iš Kinijos bendrovės CATL licencijuoja technologiją, skirtą LFP akumuliatoriams, ir šis susitarimas sulaukė griežtos kai kurių įstatymų leidėjų kritikos. „Ford“ atstovė spaudai teigė, kad šio susitarimo sąlygos nesikeičia.
„Ford“ teigė, kad 2025 m. pirmąjį pusmetį pateiks atnaujintą informaciją apie elektrifikaciją, technologijas, pelningumą ir kapitalo poreikį.